Lengyel meló

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • enamel (törölt): Respect. De hogy népszerű ezzel nem leszel, az 7cencség. :) (2011.02.14. 14:56) Az arany középszer
  • Gundel a Marson (törölt): Nostehát: Az áldozat azt mondta, hogy ő már megbocsátott. Azaz lezárta magában a dolgot. Innentől... (2010.01.26. 19:17) Pedofília és Polanski
  • Gundel a Marson (törölt): Na, ebbe majd bekapcsolódok. Jó hosszú cikk. Polanski nem pedofil. Egyelőre ennyit. (2010.01.25. 20:46) Pedofília és Polanski
  • szomorutojas: @tesz-vesz: a szomorú szó szerintem nagyon szép, van benne valami a hangulatfestô szavakból. Illes... (2010.01.24. 12:57) Pedofília és Polanski
  • tesz-vesz: @szomorutojas: és miért lettél szomorú? (2010.01.23. 21:58) Pedofília és Polanski
  • Utolsó 20

Kultúra

Kiskutya, nagykutya, haj

2008.12.08. 14:04 :: szomorutojas

Meghalt Bölömbér. Nagyon szép, okos, kajla németjuhász volt, rég volt kölyök, de öreg sem volt. Igazi Dr.House csemege, a lupus vitte el. Nem volt meglepô, tragikus hirtelenségnek is nehéz nevezni, egyre bágyadtabb volt, egyre kutyátlanabb, anyátlanabb. Egyik nap még egész kutyaformájú volt, másnap nem kelt fel, a negyednapra várt injekciós orvost már meg sem várta, elaludt.
Szinte szégyellem magam, annyira nem tudtam elkeseredni, nem tudtam megsiratni, talán azért, mert várható volt, talán azért, mert már régen nem láttam mindennap, nem volt mindennapi szoros kapcsolatunk. Talán mindkettô egyszerre. Megérintett, szomorú lettem, de többet vártam.

Hiányt hagyott maga után. A Barlangban is, ahol most csak egy kutya van, és bennem is. Igaz, hogy gyakorlatilag csak elméletben volt kutyám, de volt. Hetente egyszer ha láttam, törôdni nemigen tudtam vele, de amikor találkoztunk, akkor az én kutyám volt. Úgy igaziból.

Most viszont elaludt, és sehol sincs kutyám. Kutya pedig kell. Az új kert hatalmas és üres, mindenképpen kell bele kutya, most pedig megkutyátlanodtam, rávetettük magunkat az internetre kutyakeresôben. Nagy kutya kell, aki ôrzi a házat, aki mellé majd lehet egy második kutya, akitôl majd nem kell félteni a babánkat, aki a kertben vadállat, a házban pedig plüsskutya.

Sok olvasás után leszûkült a kör pár teljesen különbözô fajtára.
A belga juhász természetre olyan mint egy németjuhász, csak a fajta jellegzetes betegségei nélkül, ôrzi a házat, családi kutyának is jó.
A kaukázusi juhász teljesen más, farkasölô, medveölô, makacs és bizalmatlan az idegenekkel szemben, házôrzésre kiváló, plüsskutyának kicsit vad.
Az újfundlandi elég macis, elég nagy, elég vad és elég szelíd.
Néztünk még landseert (drága), németjuhászt (vajon melyik egészséges), berni pásztort (node a házat ki ôrzi), meg egy csomó másik kutyát. Kölyökként mindegyik bájos, aranyos, nem is lehet ez alapján dönteni, meg amúgy is, élete 10%-ában kölyök, utána meg nagykutya, öregkutya.

Itt tartunk. Eszünkkel tavasszal is korán lenne kutyát hozni, szívünk szerint már holnap bôvülnénk egy szôrgombolyaggal.

23 komment

Címkék: ház mi.

A bejegyzés trackback címe:

https://tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr48811026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szőlő · http://grapes.freeblog.hu 2008.12.08. 18:11:57

Csak fajtatisztában gondolkodtok?

phaidros 2008.12.08. 22:30:54

És csak kölyökben?
Lelenc nem jó? Az enyémek onnan vannak.

phaidros 2008.12.09. 00:00:09

Egyébként mi az a lupus?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.12.09. 09:47:23

Szôlô:
Keverék is teljesen jó, ami alatt azt értem, hogy tudják ki az anya, és ki az apa. Egy újfundlandi-kaukázusi, vagy egy leonbergi-kaukázusi, esetleg egy berni-moszkvai ôrkutya keverék (és ezek tetszôleges kombinációi) teljesen megfelelnek.
Nem a pedigré számít, inkább az, hogy a várható tulajdonságait tudjuk.

phaidros:
a lupus egy autoimmun betegség, a saját szöveteit taszítja ki a szervezet. Gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy soha be nem gyógyuló sebek lettek a fenekén a végbele körül, és ahogy ezek terjedtek és mélyültek széklettartási zavarai, és állandó székelési ingere volt.

Ha azt mondom hogy tudom milyen keserû a lelenckutyák sorsa, meg hogy sajnálom ôket, majd utána teszek egy "de"-t, az eléggé falsul hangzana, ugye?
Szeretném én nevelni kölyökkorától, talán nincs is logikus magyarázatom, szimplán ez szimpatikusabb számomra.

Szőlő · http://grapes.freeblog.hu 2008.12.09. 10:07:48

Na akkor ha ilyesmit tudok, szólok. Sógornőm a fehérvári menhelyen önkéntes, rengeteg pár hetes kutya kerül be. Csak persze nagyrészt "apa ismeretlen" kategória, de akadnak sokszor ismert szülők szerelemgyerekei is. ;)

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.12.09. 21:39:01

Már évek óta kutyátlan vagyok. :o(

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.12.09. 21:41:15

Íme az első vers, amit megtanultam, még óvodában:

Csanádi Imre
KIS KUTYA, NAGY KUTYA

Kicsi kutya,
vekk vekk vekk,
csihöl-csahol,
bereked.

Öreg kutya,
vakk vakk vakk,
Ha nem muszáj,
nem ugat.


Ezt én akkor így tanultam meg, ma is így tudom:

Kicsi kutya,
vekk vekk vekk,
csiböl-csabol,
vereked.

Öreg kutya,
vakk vakk vakk,
Ha nem muszáj,
nem ugat.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.12.09. 22:00:13

Akartam volt mondani a lelencet, de aztán elolvastam a kommenteket. Ha időben és főként térben lenne hol tartanom kutyát, nekem is egy két hónapos pöttöm kellene, az biztos. Pedig tudom mennyire hálásak a befogadott jószágok.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.12.10. 12:40:58

Szôlô:
köszönöm!

TREX:
hálásak, viszont van egy csomó közhely, amit phaidros biztos cáfolna, én mégsem tudok szabadulni tôlük. Félek, hogy bántalmazták a kutyut, és ettôl sérült félôs, kirakták az utcára és ettôl bizalmatlan a gazdájával szemben is, és még egy milliót sorolhatnék, amirôl akár el is hiszem, hogy nem igaz, mégis tudom hogy nem bírnék szabadulni ezektôl az érzésektôl félelmektôl. Nem egy kutya kiválasztásánál akarom átlépni az árnyékom.

Kiskutya nem is reked ve. ;)

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.12.10. 22:29:09

De csibölni csiböl és csabolni csabol? :o)

Igen, ezek közhelyek - sajnos.

phaidros 2008.12.14. 01:34:27

Tojás,

nem cáfolom, mert sajna nem példa nélküli a dolog. :( De általában együtt séta után sok minden kiderül.

Nekem szerencsém volt, egymásnak találtak ki minket: az egyik egy 40 kilós fekete németjuhász-fekete belga szerű kan, aminél szebbet nem nagyon láttam addig.

Sokkal nagyobb, mint a súlya alapján gondolná az ember, nyúlánk, a szomszédok szerint eléggé tiszteletet parancsoló, nagyon mély hangja van, és használja is, ha valaki jön.

Olyan mint egy nagyon kecses németjuhász, hosszú, karcsú, és fekete. És én vagyok az Istene, pedig csak május óta vagyunk együtt. :) Hihetetlen esze van, és kb. 4-6 éves lehet.

Elütötték, és lyme-t is kapott az ízületben törött válla mellé, már csaknem ráköltöttem azt a pénzt, amit egyébként annak a kanadai/svájci fehér juhásznak a megvételére fordítottam volna, aminek a megrendelését visszamondtam, amikor megláttam Bosco-t.

Másfél hónapja azt hittem, sose fogja már használni a sérült lábát, mert a Lyme miatt teljesen leszokott róla, és eltűnt az izom. Még egy röntgent megpróbáltunk, és elég hosszú időre kifeszítették teljesen kifordítva az ízületét, persze altatás alatt. Addigra már feladtuk a reményt, a becsontosodás is elkezdődött a felvétel szerint. De ez a 10 perc a kifeszített ízülettel újra beindította.

Mostanra eljutottunk odáig, hogy 2 hetente látom hogy nem használja a sérült lábát, akkor kap egy fél Movalis tablettát, és így elvan. Az időjárást megérzi, mint a térdem is.

A másik egy aprócska, kb. 8-9 éves németjuhász szuka. Méhgyulladás, emlőrák, 22 kg, gyalázatos állapot. 4 héttel a műtét után újabb emlőrák, újabb műtét. Most 27 kiló, és itt horkol mögöttem.

Megfizethetetlenek. :)

phaidros 2008.12.14. 01:47:42

Ha pár hónappal ezelőtt kellett volna, volt pár olyan kölyök, amit említettél. Most is vannak, csak már kicsit nagyobbak. :) Viszont, bántalmazva nem voltak, mert kölyökkoruk óta az ideiglenes befogadóknál vannak. Ez talán jó pont.

Boci:

www.lelenc.hu/index.php?pid=000685

Viszont ő tényleg borjú méretű.

Bogyó:

www.lelenc.hu/index.php?pid=000684

Ha már kutyák, a sajátokat is ideteszem; Bosco az Illatoson:

www.illatosut.hu/photos/6394.jpg

A Lelencnél, amint éppen megbízhatatlan a gyerekkel :D :

gallery.site.hu/d/2683062-2/HPIM1292.JPG

A műtét után:

gallery.site.hu/d/2717980-2/20070811_031.jpg

És már nálunk:

gallery.site.hu/d/6450200-2/DSC01112.JPG

gallery.site.hu/d/5143318-1/DSCF0519.jpg

Ő pedig Sába úrhölgy:

ilyen sovány volt:

gallery.site.hu/d/5647171-2/IMG_1329.JPG

Most ilyen:

gallery.site.hu/d/6480174-2/DSCF1481.JPG

gallery.site.hu/d/6450239-2/DSC01148.JPG

phaidros 2008.12.14. 01:51:12

Egyébként ezt a lupust akkor ismerem. A környékünkön 3 kutya pusztult el (nem a mostani környékünkön) ebben. Akkor azt gondoltuk, ennek köze volt ahhoz, hogy szennyezett volt a talaj a közelben lévő bányászati kutatóintézet miatt, ahol radioaktív anyagokat is tároltak - furcsa volt, hogy sorban így mentek el a kuttyok.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.12.15. 12:17:32

Gyönyörûek a kutyuid!

A lelencek is nagyon aranyosak, igen, ilyen hatalmas kutyu(k)ra vágyunk, lassan szinte szégyellem bevallani, hogy továbbra is kéthónapos kölyökre vágyom :(

Bár Boci igencsak megtetszett :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.12.15. 12:19:03

nem tudom, hogy a lupust "elôhívja" -e valami... nem tartom kizártnak hogy mérgezô környezetben valószínûbb az elôfordulása, de lehet hogy csak egybeesnek a tünetek :(
/me nem ért hozzá

phaidros 2008.12.15. 12:31:30

Én eddig simán a végbélrák kategóriába soroltam, nem tudtam hogy van neki neve.

Érdekes, hogy pont a kutya latin nevének fele...

tungitungi 2008.12.15. 17:51:54

Ha már a betegségről beszélünk, a neve egész pontosan perianális fistula volt.. ha jól értelmezem a leírást a lupus egy nagyobb kört fed le, a ma ismert közel 50 autoimmun betegségeknek az egyik csoportja.. de Bömbikének konkrétan perianális fistulája volt :( de ami "elvitte" az inkább valószínű hogy a lépén lévő öklömnyi daganat elrepedése és így a belső vérzés...
reméljük hogy most a lelke valahol a örök kutyavadászmezőkön lohol :) szerettük, hiányzik, jajj..

Szőlő 2008.12.30. 12:23:06

Eszembe jutottatok, bár az az igazság hogy ezeknek a kutyáknak csak az anyukájuk ismert, de ő is keverék, labrador-valami. Mindenesetre itt találtok infót róluk:

grapes.freeblog.hu/files/Tucat család.doc

Utólag boldog karácsonyt és előre BÚÉK nektek. ;)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.01.12. 21:45:08

Szívszorító a sztori :(
a kutyuk pedig valóban édesek, és utálom egy de-vel folytatni :(
a labrador nem tartozik a választandók közé :(

pocsékul érzem ám magam, hogy te ajánlgatsz én meg finnyázom, de mégiscsak tizenévre keresünk családtagot

és persze egy naaaagyon megkésett BUÉK!

Szőlő 2009.01.15. 16:13:22

Ja neeem, ne érezd már rosszul magad, nekem nem tart semeddig ajánlani, hátha egyszer beleszerelmesedtek az egyikbe. :)
süti beállítások módosítása