Lengyel meló

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • enamel (törölt): Respect. De hogy népszerű ezzel nem leszel, az 7cencség. :) (2011.02.14. 14:56) Az arany középszer
  • Gundel a Marson (törölt): Nostehát: Az áldozat azt mondta, hogy ő már megbocsátott. Azaz lezárta magában a dolgot. Innentől... (2010.01.26. 19:17) Pedofília és Polanski
  • Gundel a Marson (törölt): Na, ebbe majd bekapcsolódok. Jó hosszú cikk. Polanski nem pedofil. Egyelőre ennyit. (2010.01.25. 20:46) Pedofília és Polanski
  • szomorutojas: @tesz-vesz: a szomorú szó szerintem nagyon szép, van benne valami a hangulatfestô szavakból. Illes... (2010.01.24. 12:57) Pedofília és Polanski
  • tesz-vesz: @szomorutojas: és miért lettél szomorú? (2010.01.23. 21:58) Pedofília és Polanski
  • Utolsó 20

Kultúra

Öt kis történet a munka világából

2009.02.25. 23:04 :: szomorutojas

Az új munkaköröm nem okoz örömet nekem. Azután, hogy embereket vezettem, egy teljes üzem felelôse voltam, nem nagyon tudom átérezni az excel táblák élet és halál fölötti uralmát, pláne abban a redundanciában, ahogy azokat gyártani kell. 100 adatot 10 excel táblába viszünk fel úgy, hogy minden tábla legfeljebb két adatkombinációt tartalmaz. A táblákat valahol a távoli Németországban kôbevésték, úgyhogy ha négy sorból csak hármat ad össze a képlet, akkor arról négy embert kell tájékoztatni, és egy hét kell hozzá, hogy döntés szülessen, valóban mind a négy sort össze kell adnia. Eközben a régi táblázatot kell küldeni, akkor is, ha már egy hete tudja mindenki, hogy két hónapja rossz adatokat néz. Illetve dehogy nézi...

1. adatok

a napijelentést neve szerint naponta kell küldeni, délelôtt 10:00 elôtt. Az adatokat -amiket a jelentésbe kell pötyögni- a kollégák délelôtt 11 körül feldolgozzák, délre készül el a jelentés, de szerencsére legfeljebb hetente olvassák. Akkor is találomra valamelyiket, csak ne az aznapi legyen. A hetente frissített háromhavi tervet meg az elmúlt két hónap alatt egyszer nézte meg Fônök II, akkor is kiderült, hogy sosem látta még, mert halvány gôze sem volt róla, hogy miért nem érti azt, ami tényleg értelmetlen. Szerencsére neki kellene meghozni a döntést, hogy az adott sorba értelmes adatot szabadjon írni, azonban -természetesen- nem hozott döntést, úgyhogy májusban újra rá fog kérdezni, hogy miért nem érti, és akkor majd újra elmondhatom, hogy azért nem érti, mert értelmetlen. Mindazonáltal értelmes adatot csak akkor írhatok bele, ha ô hozzájárul, hogy a jelenlegi értelmetlen helyett értelmes legyen benne. Ellenben az nem elegendô hozzájárulásgyanánt, hogy nem érti, hanem meg kellene értenie, hogy a mostanit azért nem értei, mert értelmetlen. Sôt, egy füst alatt meg kellene értenie, hogy mit kellene odaírni, és ez utóbbiról el kellene döntenie, hogy fogja -e érteni csupán csak azért mert értelmes. Ha igen, akkor döntse el, hogy ez legyen, és errôl tájékoztasson mindenkit, aki rajta kívül még nem érti azt a sort. Beleértve engem is, aki az értelmetlen adatot lelkesen felviszi, miközben idônként mindenkit tájékoztat arról, hogy az adott sor értelmetlen. Precíz. Német.

2. értelmezés

A gondolkodás nincs megtiltva, mondta Fônök I, "nicht verboden" erôsítette meg anyanyelvén. Bátran gondolkodjak rajta, hogy a folyamatok mitôl lennének jobbak és hatékonyabbak. Tényleg rossz és hitetlen vagyok, egyszerûen nem bírom elképzelni, hogy bármi értelme lenne elgondolkodni, amikor az eddigi két legnagyobb horderejû döntést olyan információk hiányában hozták meg, amik alapvetôek lettek volna, és rendelkezésre álltak. Ehhez képest valóban van realitása annak, hogy apró változtatásokat viszont komoly adatgyûjtés elôzzön meg.  Precízen, németesen.

3. kommunikáció

Fônök II. szerdán délelôtt tíz óráig hiába várta, hogy beérkezzen a táblázat tôlem, a folyosó másik végérôl. Felhívta hát az ezer kilométerrel odébb lévô kollégáját, hogy szóljon nekem, ezer kilométerrel idébb, hogy küldjem. A távoli kolléga küldött nekem egy emailt, hogy a szomszéd szobában ül egy ember, aki vár tôlem egy táblázatot. Elküldtem. Majd megkértem emailban az ezer kilométerre ülô kollégát, hogy hívja fel a szomszéd szobában Fônök II-t, és szóljon neki, hogy elküldtem. Négy órával késôbb vettem észre, hogy offisz kétezerhét verzióban küldtem, Fônök II azonban nem rendelkezik csak offisz kétezerhárommal. Várhatóan kétezertizenegyben majd szól, hogy mintha nem nyílna a tábla. Precízen. Németesen.

4. kérdés-felelet

Volt egy kérdésem. Egy órán keresztül néztem az irodájában ülve, amint egy általam nem ismert nyelven telefonált. Majd fellelkesülve, hogy dohányos ül az irodájában, és nem az egészség valamelyik bajnoka, kifejezte óhaját, hogy folytassuk az emelkedett szeánszot az iroda elôtt, dohányozva. A cigi alatt végig telefonált, majd apró logisztikai manôverrel a férfivécé ajtaja elôtt sikerült összekormányozni a tolmácsot, Fônök I-et, és magamat. A kérdést feltettem (csupán másfél órával a kérdésfeltevés kezdeményezése után). A válaszban megtudhattam, hogy nem az én hibám, nem az ô hibája, de a szerzôdéseknek olyanoknak kell lenni, amit még AngelaMerkel is megértene, ha ô lenne Fônök I, márpedig most nem olyanok, de olyanok lesznek. Asszem ex-lex vagyok, addig is a kérdésemre a válasz a majdani szerzôdésben lesz, abból adatok nem szivároghatnak ki, akkor sem, ha csak engem érintene. Mert ez így precíz és német.

5. a német Platón

Jött egy nô, német. Tôle fogja a controlling department megtanulni, mitôl döglik a légy. Ô lesz az, aki megmondja mitôl lesz a cégnél minden sokkal hatékonyabb, németes. Kis szépséghibája, hogy sosem dolgozott még, eddig tanított. Másik apró hibája, hogy a cégcsoporthoz most frissen vették föl. Azért ô legalább beszél angolul. Valamelyest. Észre sem vesszük, hogy tanít minket, úgy telnek a napok, hogy kérdez. Némely dolgokat kétszer, másokat egyszer. Megtanult szkennelni, utána szkennelni akart mindent, egy kétszáznál több lapot tartalmazó dossziét is, összefoglalás gyanánt. Magunkévá tettük a módszerét, megkérdeztük minek. Nem tudta. Öröm tôle tanulni, most már mi sem tudjuk.

1 komment

www.vatera.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr51966484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2009.02.27. 20:25:12

Könnyesre röhögtem magam, bár megélni nyilván szarabb. Nekem az előző cégem volt hasonló, most már magyar multiban vagyok. A németek nálunk a gyarmati bantuk. :D
süti beállítások módosítása