Lengyel meló

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • enamel (törölt): Respect. De hogy népszerű ezzel nem leszel, az 7cencség. :) (2011.02.14. 14:56) Az arany középszer
  • Gundel a Marson (törölt): Nostehát: Az áldozat azt mondta, hogy ő már megbocsátott. Azaz lezárta magában a dolgot. Innentől... (2010.01.26. 19:17) Pedofília és Polanski
  • Gundel a Marson (törölt): Na, ebbe majd bekapcsolódok. Jó hosszú cikk. Polanski nem pedofil. Egyelőre ennyit. (2010.01.25. 20:46) Pedofília és Polanski
  • szomorutojas: @tesz-vesz: a szomorú szó szerintem nagyon szép, van benne valami a hangulatfestô szavakból. Illes... (2010.01.24. 12:57) Pedofília és Polanski
  • tesz-vesz: @szomorutojas: és miért lettél szomorú? (2010.01.23. 21:58) Pedofília és Polanski
  • Utolsó 20

Kultúra

Bizalom

2008.01.25. 10:22 :: szomorutojas

Tegnapelôtt a gyárból hazafele menet megálltam megvenni a napi betevô csokimat, cigimet, kólámat az autópálya mellett egy benzinkúton. Se közel, se távol (már gyaloglás mértékben mérve) nincs egy falu, város, mégis egy ötven körüli férfi (majd kiderül, hogy úriemberrôl van -e szó) ott álldogált a kút ajtajában. Befele megnéztem magamnak, útitáskával álldogált, az idôjáráshoz képest kicsit lengén öltözve.

Kifele jövet megszólított, kérdezvén el vinném -e ôt Budapestig. Magam is sokat stoppoltam, bár nem volt tipikus stoppos, elvittem. A története a következô volt:

Egy építôipari vállalatnak dolgozik, mint termelésvezetô, egy munkán voltak Szombathely környékén, január eleje óta ott dolgoztak, és hétfôn ért véget. Az elsô felesége Sopron mellett lakik Ágfalván, ráadásul az elsô házasságából származó lánya -aki Írországban dolgozik- éppen most ott volt, és vitte a barátját bemutatni, gondolta ott a környéken eltölt pár napot. Kivett egy szobát egy panzióban, és három napon keresztül ott volt, sokat találkozott a lányával (volt feleségével nem), minden szép volt és jó. Amikor a lánya és leendô vôlegénye elmentek síelni, ôt kivitték a vonatállomásra, felszállt és elindult hazafele Hajdúsámsonra. Elaludt, és eltûnt a kabátja, benne a telefonja, pénztárcája, mindene.

A második felesége, és a kisebbik nevelt gyermeke Németországban látogatták éppen a nagyobbik nevelt gyerekét, náluk van a kocsi is.

A kabát eltûnését éppen akkor vette észre, amikor a kalauz kérte a jegyét, persze se jegy, se irat, semmi, úgyhogy leszállították Kónyiban, ahol kapott rendôrségi jegyzôkönyvet az irattalanságról, sôt a rendôr elvitte az állomásra, mert úgy tudták, hogy a MÁV hazaviszi ôt a papírral, és ráér utólag fizetni. (luna is így tudja) A férfi állítása szerint a MÁV pénztár nem így tudta, úgyhogy reggel elindult hazafele stoppal. Rossz volt a stoppja, estig (ekkor 19:30 volt) csak Bicskéig jutott, illetve a segítségemmel Pestig.

Most meg nem tudja hogy jut tovább, nem szeretne este Pesten aluljáróban aludni, ugyancsak nem szeretne ilyenkor stoppolni, mert veszélyes is, meg az esélye is milyen kevés.

Telefonszámot persze egyet sem tud fejbôl, minden az ellopott telefonjában volt.

Miután mindezt elsírta (na jó, korrektül elmesélte) pár utalgatás után, amit nem akartam elérteni, megkérdezte nem tudnék -e neki kölcsönadni pénzt. Elôször nemet mondtam, csaptak már be engem így, nem is erôszakoskodott, csak szomorú lett, hogy mi lesz most így vele, 3500 Ft-ot nem fog tudni összekoldulni, meg nem is stílusa ez.

Adtam neki egy ezrest elôször, majd egyéletem egyhalálom, adtam neki összesen négyezer forintot, menjen haza. Persze fogadkozott, hogy megküldi, még küld többet is, igyak az egészségére egy üveg whiskeyt. Megadtam a címemet, oda küldje.

Most reménykedem. Nem a pénz miatt, hanem a bizalom miatt, szeretném ha visszanyerhetném bizalmamat az emberekben. Ha velem történt volna ugyanez (noha én tudok telefonszámokat fejbôl, de tegyük fel hogy mégsem) valószínûleg ugyanígy meg lettem volna lôve. Végülis mit tehet az ember ilyen szituációban. Remélem hogy nem csaló volt, remélem hogy ha nem küldi vissza a pénzt, akkor is csak azért nem, mert nem tudja elolvasni a címemet, vagy elvész a postán, vagy bármi, de szeretném hinni, hogy feladta a pénzt.

Valószínûtlen, hogy ez lenne az állandó stílusa, autópályák mellett dekkolni télen este, csak azért hogy az egyetlen ember, aki felveszi hátha megsegíti párezer forinttal. Túl melós, és túl valószínûtlen. Mégis rág belülrôl a kérdés.

Reménykedem... 

A jegy tényleg kijön 3500-ból, és tényleg volt akkor vonat, amikor mondta:

5 komment

Címkék: magatartas autozas

A bejegyzés trackback címe:

https://tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr90409364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2008.06.11. 17:07:42

Na, erre en is kivancsi vagyok.

Perillustris 2008.06.11. 17:14:09

Ja, most neztem a datumot. Uj bejegyzest nem talaltam, ezek szerint bebuktad. :(

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.06.11. 18:53:26

csunyan bebuktam
de a módszer miatt az az érzésem, hogy ugyanaz az ember, mint akivel ork találkozott

csak ugy 2008.07.02. 11:43:46

Ha mar emlitette van rendorsegi jegyzokonyv nala, megmutatta ?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.02. 11:49:05

nem, nem kértem.
alapvetôen stopposként vettem fel, és nem is gondoltam, hogy lejmolásra menne ki az egész.
süti beállítások módosítása