Az M1-en új automata traffipaxokat telepített a rendôrség. Kíváló.
Naponta használtam az M1-est oda vissza megtettem rajta 140 kmt minden áldott munkanapon 4 éven keresztül. A pálya átlagsebessége 160 km/h. A kamionokat, a mazsolákat, a megfontolt családapákat és a száguldozó marhákat leszámítva az aki beállt 160 km/h sebességre, az gyakorlatilag nem keveredett különösebb konfliktusba senkivel, a 4 év alatt ha tíz jó sztorim van elémcsorgó mazsolákról, rámhúzó kamionokról. Hirtelen fékezésrôl pedig kettô, mindkettôben én voltam a hülye. Balesetet láttam párat, minden hétre jut egy.
Sok sztorim van jobbról elôzô BMW, Audi, Mercedes, SUV tulajdonosokról, dehát ezek a márkák vonzzák a barmokat, meg sem lepôdöm rajtuk.
A rendôrség megelégelte ezt a relatív nyugalmat, és most már újabb adót vetnek ki a haladásra. Trafipax. Naponta átlagosan 1600 gyorshajtót fognak, akik a megegedett 130 km/h-t meghaladják húsz százalékkal, tehát 150 felett mennek. Percenként elkapnak valakit. A sebességkorlátozásnak szemmel láthatóan nincs társadalami bázisa, azok, akik az autópályát használják, nem foglalkoznak a sebességkorlátozással, haladnak.
Mint adófizetô szeretném látni azt a statisztikát, ami alapján eldöntötték a trafipaxok kihelyezését. Nem az üzleti tervet, az egyértelmû, percenként egy harmincezer forintos büntetés jó üzlet, újabb adó. Azt a statisztikát szeretném látni, ami kimondja, hogy
- az M1 autópályán a balesetek hány százaléka származik 150 km/h feletti haladásból (valószínûleg ilyen sebességgel történnek meg, ld. átlagsebesség, valóban az ok érdekelne, az indok ami szerint 130 km/h mellett nem történt volna meg)
- a kihelyezett trafipaxok valaha valahol elérték hogy a delikvensek csökkentsék a sebességüket
Magyarországon nem tételezem fel, hogy a döntéshozók a bevételen kívül más szempontokat figyelembe vettek volna, ez csak egy újabb adó.
Utolsó kommentek