Lengyel meló

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • enamel (törölt): Respect. De hogy népszerű ezzel nem leszel, az 7cencség. :) (2011.02.14. 14:56) Az arany középszer
  • Gundel a Marson (törölt): Nostehát: Az áldozat azt mondta, hogy ő már megbocsátott. Azaz lezárta magában a dolgot. Innentől... (2010.01.26. 19:17) Pedofília és Polanski
  • Gundel a Marson (törölt): Na, ebbe majd bekapcsolódok. Jó hosszú cikk. Polanski nem pedofil. Egyelőre ennyit. (2010.01.25. 20:46) Pedofília és Polanski
  • szomorutojas: @tesz-vesz: a szomorú szó szerintem nagyon szép, van benne valami a hangulatfestô szavakból. Illes... (2010.01.24. 12:57) Pedofília és Polanski
  • tesz-vesz: @szomorutojas: és miért lettél szomorú? (2010.01.23. 21:58) Pedofília és Polanski
  • Utolsó 20

Kultúra

Tilcsákbe!

2008.05.06. 16:58 :: szomorutojas

Miért nem tiltják be a dohányzást teljesen? Mennyivel egyszerûbb lenne a jogalkotók munkája, mindenféle ügyes jogszabályok helyett, mindenféle kecske-káposzta játék helyett teljesen be kellene tiltani. Kiszabhatnának ugyanakkora büntetéseket, mint a közlekedési szabálysértésekre, és még a jövedéki adó kiesést is pótolhatnák a büntetésekbôl.

Miért ne lehetne marginalizálni az ország lakosságának negyven százalékát? Titkos bûnbarlangokba ûzni, feketekereskedelemre, csempészésre szorítani, büntetni, házát elárverezni, esetleg közmunkára ítélni. Minden sokkal szebb lenne, javulnának a bûnüldözési statisztikák, megsimogatnák az okos buksijukat az únióban, ki lehetne írni az országra, hogy füstmentes terület. Természetesen gyártani és árusítani továbbra is lehetne, vásárolni is, csak rágyújtani nem. Hasonlóképpen a sokszáz lóerôs személyautókhoz, amiket lehet venni, adni, gyártani, csak a képessége felénél többre használni nem.

Óriási üzlet lenne, ha ráadásul a vásárlóknak ki kellene váltani egy igazolványt, minden árusítóhelyen be kellene szerezni egy leolvasót hozzá, aminek a gyártásához szükséges engedélyt természetesen véletlenül egyetlen gyártó kapná csak meg. A kártya és a hozzá való leolvasó gyártását kiiró közbeszerzési párlyázaton elôírás lenne, hogy a gyártócég ügyvezetôjének legyen hegyiéletmentô  igazolványa, és a cégben dolgozók átlagéletkora ne haladja meg a 28-at, de ne legyen kevesebb 27.9-nél. Ezzel Barátunk és Családunk Bt. (késôbbiekben magyarosíthat Rt-re) meg is kaphatja az egész tevékenység jogát, amire Széchény pályázaton el is nyerheti a pénzt, majd a leolvasókat megvásárolja Kínában, átcimkézi, és voilá, fejlôdik a magyar ipar.

Egyszerûen tiltsák be, és üljenek le nyugodtan, pihenjenek a babérjaikon, hiszen mint törvényhozó testület mindent megtettek állampolgáraik jóléte és boldogsága érdekében, a szörnyeteg bûnözôket pedig példásan megbüntetik. A pénzbírság helyett esetleg ajánlhatnám a kettôtôl öt évig terjedô börtönbüntetést is. Minôsített esetnek nevezhetnék az élvezettel dohányzást, a sör mellett dohányzást, és legsúlyosabb kitételként a kávéhoz dohányzást. Arról nem is beszélve, hogy a fent említett igazolvánnyal rendelkezés ténye automatikusan a büntetési tétel felsôbb határa felé tolhatná az elkövetôket, mert lám, elôre megfontolt szándékkal dohányoztak.

Természetesen minden eddigi büntetôjogi tételhez súlyosbító körülményként oda kellene biggyeszteni a megfelelô minôsítést, essen egy kategóriába az "elôre megfontolt szándékkal", és "különös kegyetlenséggel" a "dohányzás közben" elkövetettel.
Mert miért ne? Mi akadályozza meg a magyar törvényhozást abban, hogy betarthatatlan, társadalmi támogatottság nélküli, hatástanulmányok teljes hiányában meghozott jogszabályokat hozzanak? Természetesen a Parlamenten belüli dohányzás is tiltva van, de aki számonkérné, annak lehet mondani, hogy ne haragudjon, de egyszerûen "nem életszerû", hogy pont ôk ne dohányozzanak (ld. "nem életszerû" számlát hozni a költségeikrôl).

Ez nem szatíra, ez jóslat.

168 komment

www.vatera.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr22456920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éljen május elseje 2008.05.06. 17:40:03

Nagyon igaz, tiltsák be, ha az emberek jelentős része olyan idióta, hogy készakarva rombolja magát, felőlem nyugodtan megteheti. De... 1. Ne nekem kelljen ezután fizetni a tüdőrák-kezelést a kórházban. 2. Ne az én egészségemet rombolja azzal, hogy az orrom alá fújja a füstöt.

Abszolút támogatnám a dolgot.

antidemokrácia 2008.05.06. 17:44:54

Hülye faszkalapok.

Kaa 2008.05.06. 17:47:22

Így van. Tilcsák be a kocsikat és a gyárakat is, mert azok még jobban füstölnek, mint a cigi. Tilcsák be a hangos zenét, mert van, akit zavar, vagy megbetegszik tőle a füle. Tilcsák be a kutyát, mert szarik. Tilcsák be a galambot, mert az is szarik. Tilcsunk be mindent.

nyelv-ész 2008.05.06. 17:48:05

Én ugyan nem dohányzom, de szerintem inkább a focit tiltsák be.

candy · http://wunderbike.postr.hu 2008.05.06. 17:48:27

Ne a dohányzást meg a cigarettát tiltsuk be, hanem a dohányosokat, mint ahogy a war on terror is war of terror inkább, illetve a szegénység elleni harc is szegények elleni.
Az a baj, hogy azzal, hogy rombolom magam még mások is rombolnak a hülye hozzászólásaikkal.
Jóis lesz egy órán belül nézni a dohányellenesség kivert kutyáit ahogy majd habzó szájjal nekiesnek a szokott nyugodt dohányzós társaságnak...

gabest1 2008.05.06. 17:51:01

Én csak annak tiltanám meg, aki még eddig nem dohányzott. Ha eddig úgy tudták rólad hogy nem, ma meg már füstölsz, akkor bárki feljelenthet, már az iskolában el lehetne kezdeni :P

mxplanet 2008.05.06. 17:51:15

és tilcsák be a dagadtaknak a kajálást mert nem akarom fizetni a korházi ellátásukat a szívproblémáik miatt

denever747 2008.05.06. 17:52:21

Hat ez nem tul konstruktiv. A dohanyzas karos es kezd kimenni a divatbol (mar egy ideje). Aremelesen, a dohanyzohelyek szamanak csokkentesen, a hozzaferes korlatozasan kivul mit tehet egy kormany? Vagy ne tegyen semmit?
Kritizalni konnyu: tessek megmondani, mi jobb.

MB86R 2008.05.06. 17:55:01

Ha a buzik házasodhatnak, én ott gyújtok rá ahol akarok! Fizetem a TB-t a tüdőgyógykezelésemet én fizetem, meg a jövedéki adót is a cigi után kedves Okos Tojáskák! Ilyen alapon az alkoholt is be lehet tiltani, meg az autókat! Basszus annak a füstjét miért szívod Köcsög? Tudod miért???Mert cigizés közben még vezetek is!!! Basszus lehet kulturáltan is dohányozni, azokat miért baszogatják??? Igen lehet büntetni csikket tartó mellé dobálásért. Azt még támogatnám is. De ez!? Ezt NEM!!!NEM!!!NEM!!!
Éljen a 100-as piros Marlboro!!!

Akim 2008.05.06. 17:56:06

Mi ez a szar blog? Tiltsuk be ezt a blogot...vagy tiltsuk be a szólásszabdságot. Nem kéne ilyen agyatlan baromságot olvasnom...Cigi adójában benne van az én tüdőrákom gyógyítgatásának költsége. KÖSZÖNÖM

aTony 2008.05.06. 17:58:01

csak szólok, a szervezetre majdnem minden káros (füsst, sőr, bor, apálinka, stersszz, kóla, narancs, sültkrumplee). szerencsére bizonyos fokig ki tudja védeni, de ha nem ...

Házi feladat:
Készítsen listát és a hatalom ügynökei tilcsák be.

hank_the_freak · http://freaky.blog.hu 2008.05.06. 17:58:28

Tiltsuk be, oké. De akkor szeretném kérni, hogy az autókat is azonnali hatállyal. Ha a házam előtt elmegy egy autó, és az ólommal teli füstöt odafújja az orrom alá, az nekem káros, hasznom pedig nincs belőle. Egyszóval társadalmilag nem jó.
Sőt, akkor már buszok se legyenek. Tanuljuk meg őket nélkülözni. Elvégre dohányzás régebben létezik, mint benzinmotor...
Akik nagyon nevelni akarnák a dohányosokat, ajánlom a "Thank you for smoking" c. filmet. Én is tudom hogy tüdőrákos leszek tőle, és még a pénzem is bánja, mégis veszem. Ha az ember felnőtt, erről is döntést tud hozni. Ami a tébét illeti, na én pl. ezért támogatom a magánalapú egészségügyet. Lássam hogy mennyit fizetek be, és mennyit fizetnek majd ebből a rákkezelésért - ha egyáltalán arra kerül a sor, ami ugye egyáltalán nem biztos.
A dohányzás mindemellett egyébként csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának esélyét, ez tudományosan bizonyított. Akkor most én követeljek pénzt az Alzheimeresektől mert nem dohányoztak?
Persze van olyan, hogy az embernek akarata ellenére fújják az arcába a füstöt - ez pedig olyan kockázat, amit vállalni kell. Ugyanígy az autókkal is. Nem tudod befolyásolni, hacsak ki nem tiltod őket bizonyos helyekről, vagy be nem tiltod az egészet ahogy van. Tegyük akkor ezt. Egyenlő mércével.

Indiánovie Joe 2008.05.06. 18:05:30

Az az igazság, hogy valójában semmiféle adat sincs arra vonatkozóan, hogy mennyit is költenek a dohányosok gyógykezelésére. Valószínűleg kevesebbet, mint amennyit az antinikonista kampányokra.
Tehát az csak egy nagy lózung, hogy milyen sokba vannak. Az meg nettó hülyeség, hogy a gyógykezelésüket a nemdohányzók állják, hiszen a dohányosok fizetnek annyit adóban pluszban, hogy ez bőven kijön(ne) belőle.
Arról már nem is beszélve, hogy a dohányzás ártalmait mindenki maga viseli, felnőtt ember módjára, s ha mégis korábban patkol el, mint az átlag, az állam (meg a sokáig élő nemdohányzók) csak nyernek az ügyön, hiszen nem kell kifizetni a nyugdíjat, holott azt 40-45 éven keresztül szigorúan vonták.
Ma a dohányosok, az alkoholisták és az autósok tartják el ezt az országot.
Uff.

Büdös paraszt 2008.05.06. 18:06:46

tiltsuk be a munkát, mer egészségtelen!

mxplanet 2008.05.06. 18:06:57

ülő bika jól beszélt

tilcsunkbemindent 2008.05.06. 18:09:26

"...Aki felgyújtja a házát a karácsonyfa gyertyájával, fizesse ki a tűzoltókat. Aki érelmeszesedésben szenved mert disznózsírt zabál cukorsziruppal mondjuk zeller és sárgarépa helyett, azt a kezelést ne fizessék az én TBmből. Aki összevissza kefél és AIDSes vagy csak szifiliszes lesz, azt szintén ne az én TBmből finanszírozzák. Aki részegen karambolozik azt ne az én adómból vigye be a mentő..."

Matte 2008.05.06. 18:14:33

Hehe....Jó a cikk :DD Jót röhögtem rajta.. :D Csak azt nem értem ,hogy miért veszi minden dohányos a saját személye elleni támadásnak, ha megjelenik egy ilyen írás?? Mondjuk ez általában is igaz az országra...Itt lassan viccelni sem lehet, szatíra kizárva..Valaki mindig megsértődik...
Mindenkinek megfelelni úgysem lehet....

dr. Wilbur Swain 2008.05.06. 18:14:40

ez mekkora fasság...
a csikkmellédobálás büntetését támogatom, de nyilván akkor az összes többi szemét eldobálását is
ha valaki tud kulturáltan dohányozni, az tegye nyugodtan

Boci 2008.05.06. 18:15:38

Srácok ez az írás nem egészen a dohányzás betiltásáról szól. De úgy látszik nem sokan olvasták végig.

Dömper Ármánd 2008.05.06. 18:15:50

Érdekes, hogy azokhoz a blogbejegyésekhez, amik az index címlapjára kikerülnek, nagyobb arányban olyan emberek szólnak hozzá, akik írni ugyan valamennyire tudnak, azonban olvasni egyáltalán nem...

lápi lidérc 2008.05.06. 18:16:59

Kaa 2008.05.06. 17:47:22
hank_the_freak · freaky.blog.hu 2008.05.06. 17:58:28
MB86R 2008.05.06. 17:55:01
Meg az összes többi fasz, aki az autókra hivatkozik:

Egy valamiben tévedtek: kocsira, gyárra szükség van. Társadalmi szinten is.
Cigire meg nincs.
Semmilyen szinten.

MB86R 2008.05.06. 17:55:01
Lehet, hogy fizeted a TB-t, csak ah rákos leszel, kb. 1 napi kezelésedre elég, amit 20 év alatt befizettél.

Egyébként érdemes lenne a Dunába lőni a dohányosokat. A többségük úgyis vezet autót is (vagy utazik benne, de legalábbis buszon), így két legyet ütnénk egy csapásra.
Meg amúgy is tele van velük a fasz. Kultúrálatlan, bunkó népség, akik szarnak másokra, ha nekik dohányozni van kedvük. Nagyjából kivétel nélkül mind.

Lambotze 2008.05.06. 18:19:24

Nagyon tetszett a cikk, de azon lepadlóztam, h a hozzászólók közül max hárman vették észre, h ez szatira... Hahó, "Szerény javaslat", valaki?

lápi lidérc 2008.05.06. 18:19:47

dr. Wilbur Swain · senkisemolvassa.blog.hu 2008.05.06. 18:14:40

Kulturáltan dohányozni?
Egymást kizáró fogalmak.

CsL 2008.05.06. 18:20:46

Ez tetszett.
Amúgy látom a nagy többség nem kapta el megint a lényeget :)

Hattory Hanzo 2008.05.06. 18:21:20

Éljen május elseje

Te fizeted a tüdőkezelésemet, én meg Neked az agybeültetést. Ez így korrekt.

hank_the_freak 2008.05.06. 18:21:49

Hát, lápi lidérc... Én nem mondom a hozzád hasonlókra hogy kulturálatlan, bunkó népség, mert nyilván csak a vitakulturátok van ott ahol, viszont igenis követelem magamnak a jogot hogy dohányozhassak, ha úgy tartja kedvem. Ha valakit zavar a környezetemben, és ezért szól, vagy valahol nem szabad dohányozni, akkor ott nem dohányzom. Egyébként pedig jogom van hozzá.
Ami az autókat illeti: más autójából nekem miért van társadalmi hasznom? Miért van rá szükség társadalmi szinten hogy pazaroljuk a benzint? A cigire pedig az én szintemen van szükség, mint a társadalom egyik építőelemének szintjén.

mxplanet 2008.05.06. 18:22:06

lápi! a dagadtakat kihagytad.
miért?
szükség van az embertelen zabálásra?? bármilyen szinten?hány napig lenne elég a tb-jük???

Nzoltan 2008.05.06. 18:24:06

Alapvető probléma a dohányosokkal, hogy mindenhol elhajítják a csikket. És mikor kérdőre vonom őket, akkor azzal jönnek hogy miért nincs a közelben szemetes? Akkor mutatom hogy ott van 20 méterre. Mire ők: -Miért nincs közelebb? Ha nem képesebb több szemetest kirakni, akkor én miért menjek odáig el?-

Még a dédapámnak is volt zsebben hordható hamutartója ezekre az esetekre. Ma már nem divat, mert igénytelen , és büdös. Pont olyan mint a dohányosok.

És aki a csikket eldobja, az nem csak a csikket dobja el...

roblog 2008.05.06. 18:25:40

Kiegészítés a TB büdzséért aggódóknak: Holland felmérés szerint a sokáig élőkre lényegesen többet költenek a közös kasszából, mint azokra, akik bagóznak és ezért gyorsan elpatkolnak....

roblog 2008.05.06. 18:30:35

lápi! Milyen igazad van!!! Csak kimaradtak a neten hülye hozzászólásokat írók, mert magas lesz a vérnyomásom tőlük és jön a stroke. Ráadásul semmi haszna nincs;)

ri__porter 2008.05.06. 18:31:36

En csak a kozteri es nyilvanos helyeken valo dohanyzast tiltanam be. Ahogy fuvt saemlehet csak otthon szivni (nem gyakorlatilag, csak eppenseggel nem akarsz lebukni) ezt is csak otthon lehessen csinalni. A TB rol, atformalnam az egesz rendszert, senkinek nem kel fizetnie, csak akkor ha betehgg, de akkor nem a tobiek penzebol atlagolt valamit, hanem a teljes koltseget, mindenki a raeso reszt. Na, az igazsagos lenne, sokkal kevesebben dohanyoznanak, mert valaszthatnanak, vagy meghalnak gyorsan amikor baj van, vagy eladjak hazat mindent, hogy tuleljek es utcara kerul a csaladjuk. Heu fuckin' Reka

telek 2008.05.06. 18:43:54

a magyar embereknek híresen rossz a szövegértése- mondá vala egy általam nagyra becsült tanár, és hogy mennyire de mennyire igaz...

Sammy 2008.05.06. 18:44:11

Én azokat az embereket büntetném akik nem tudnak olvasni. :) Sőt, adóztatnám azokat! Meggazdagodna az ország ha ezektől az emberektől pénzt szednénk. :)

Stamp7 2008.05.06. 18:45:52

Hát tényleg keveseknek esett itt le, hogy miről szól az írás.... :D és itt a csikkdobálásról vitatkoznak :D vicces

Schuerue 2008.05.06. 18:46:19

Vagy én értettem valamit félre, vagy a lendületből kommentelő kollégák. Mivel nekem a post sokkal inkább szatírikus megközelítésű pellengérre állítási kísérletnek tűnik. Aminek a célja nem a dohányosok hanem vizet prédikáló és nem is bort, de égetett szeszeket fogyasztó, álszent politikusok és még álszentebb kirakatrendelkezések és semmit nem jelentő betiltások pellengérre állítása.
Szerintem meg a betiltást tícccsák beee

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.05.06. 18:47:26

index címlapon vagy, apa,
lesz látogató dögivel. :o)

bezzeg amikor könyvajánlót írtál! :oD
kutya se linkelte sehova. :o(

Taurusz 2008.05.06. 18:48:15

Kövér vagyok, szoktam bagózni, meg alkoholizálni is. Na, engem tícccsanak beee! (De ne aggódj, nyugdíjjas nem leszek.)

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.05.06. 18:52:19

hehe, érdekesek a hozzászólások.

Vajon 2008.05.06. 18:55:34

Vajon mi a dragabb... Egy halalos tudorak kezelese 50 eves korban, vagy egy egeszseges ember nyugdija 20 even keresztul?

mxplanet 2008.05.06. 19:02:15

akiknek érdekesek a hozzászólások, úgy tűnik nem tudják mi az, hogy szétoffolni(sic!) egy témát :)

tilcsák be a netet!

ohmyFgod 2008.05.06. 19:02:59

Otthon csinálj amit akarsz, aki mindenhol be akarná tiltani a dohányzást, az hülye. Viszont a buszmegállóban meg a kocsmában ne fújjátok a pofámba, mert azt rühellem. Pont nem ez a kulturált dohányzás.
Te megválogathatod felnőtt létedre, h mivel károsítod magad, én megértem ha bevállalod. De mást ne zavarjon. (jah az autós példa elszállt vadbaromság)

Aki pedig azt hiszi, hogy csak tüdőrákot okoz, és a saját tb járuléka majd mindent elintéz, másnak pedig nem kerül pénzébe, az olvasson utána a témának. Rengeteg tanulmány, felmérés, szakdolgozat íródott a témában, érdemes lenne utána nézni.

TAURUSBG 2008.05.06. 19:04:03

A dohányzás mellett tiltsák be az alkoholt, hisz igazoltan egészségügyi problémákat okoz, tiltsák be a belsőégésű motorokat, mert bár hatásfokuk javult, még mindig rengeteg káros anyagot bocsátanak ki, tilstsák be az erőműveket, hisz ezek csak előírásoknak és nem egészségünknek felelnek meg.
S végül tiltsák be az embereket,, mert hülyeségük végtelen és veszélyesek mind magukra, mind környezetükre nézve.
A hozzászólás a kommentelők egy részének szól, az vegye magára , akire vonatkozik.
Ja és nemdohányzó vagyok.

humanplotter · http://muzsikus.blog.hu 2008.05.06. 19:08:16

csak mondom: az államnak jó ha dohányzunk, mert a tüdőrák kórházi kezelése és a korai elhalálozás kevesebbe kerül, mintha sokáig élnénk és fizetniük kéne nekünk a nyugdíjat. ergó, sosem fogják betiltani. Éppen ezért nem lépnek fel keményen a drogosk ellen sem, hiszen olcsóbb ha kinyírják magukat, mintha börtönben kéne őket etetni-itatni.

agybaj 2008.05.06. 19:09:37

olvastam valahol, hogy duma ez az egész dolog, hogy milyen sokba kerülnek a dohányosok, hiszen előbb halnak meg, nem kell őket 80-90 évesen kezelni, mindenféle más bajjal.

agybaj 2008.05.06. 19:11:05

ja! és tiltsák be a fokhagymát is, mert engem zavar a szaga!

Pipas 2008.05.06. 19:23:51

Az átlag őstermelő meg azt hiszi, hogy a szatíra egy kecskelábú lény aki álló farokkal üldözi a ledér lányokat.

asztrov 2008.05.06. 19:24:18

Tiltsák be a Tiltsák be felszólítást.

Amúgy ez tényleg izgi kérdés: ha a dohányzás valóban olyan káros, mint amilyennek beállítják, miért nem tiltják be nulla tolarenciával? Viszont mivel annyira azért nem tiltják be, akkor mégse olyan káros? Monnyanakle akinek be kéne tiltaniuk....

őreg szivar 2008.05.06. 19:29:56

Érdekes, hogy egyes nemdohányzókat milyen mértékben képes zavarni a kubai szivarom füstje, amiből 1-2 naponta elszívok 1-2 darabot. De a saját vagy mások autójából/motorjából eltávozó gázok nem, pedig azok sokkal jobban károsítják pl. a Budapesten élők egészségét. A füstölni-valót a saját keresetemből veszem, a magas árában az adót megfizetem, az esetleges egészségkárosodásom karbantartási költségeit TB formájában megfizetem, ezért jogom van füstölögni, Egyébként meg tehetnek egy szivességet......

Pipas 2008.05.06. 19:34:47

Az átlag magyar csak véleményt formál, nem gondolkodik. Tiltsák be az mindazokat, aki be akarnak valamit tiltani, aztán tiltsák be a betiltást!

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2008.05.06. 19:43:30

Pipas: "Az átlag őstermelő meg azt hiszi, hogy a szatíra egy kecskelábú lény aki álló farokkal üldözi a ledér lányokat."

Az a szatír. A szatíra az ugyanennek a női megfelelője, aki álló csiklóval üldözi a ledér fiúkat.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.05.06. 19:53:21

Pipas: Ilyenkor merengek el a szövegértéssel kapcsolatos felmérések eredményein. Itt mindenki csak írni tud, olvasni nem?

Franky4fingers 2008.05.06. 19:57:12

Szerintem a dohányzás kultúrkérdés. HA a kormányzat a jövedéki adót az egészségügybe öntené, meg lenne a finanszírozása a dohányosok költségének.

Az meg hogyki hová fújja a füstöt?

Szimpla bunkóság- egyszerűen nem értem, hogy miért nem esik a közvélekedésben egy kalap alá az ha felszállok a buszra és böföögök egy nagyot, vagy ha befújom a füstöt...

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2008.05.06. 19:59:58

Franky4fingers: "HA a kormányzat a jövedéki adót az egészségügybe öntené, meg lenne a finanszírozása a dohányosok költségének."

Sajnos a rákban meghaltakat még ebből a pénzből sem lehet feltámasztani.

"nem értem, hogy miért nem esik a közvélekedésben egy kalap alá az ha felszállok a buszra és böföögök egy nagyot, vagy ha befújom a füstöt..."

A böfögés nem okoz rákot, a dohányfüst meg igen.

Kicsijoe 2008.05.06. 20:01:59

Tiltsák be a cigányokat: társadalmilag hasztalanok,károsak az egészségre,és sokkal többe kerülnek,mint a dohányosok :DDD

Egy doboz cigi adótartalma nem tudom,mennyi,de szerintem jelentős szarban lenne az ország,ha a jövedéki termékeket (melyek mind károsak) betiltanánk.Az lenne csak a jó mulatság!Kiváncsi lennék,miből telne négyes metróra meg évközi nyugdíjemelésre és társaira :DDDD

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 20:05:20

Nagyon röstellem, de engem zseníroz az utcákon orcámba fújt dohányfüst és nem értem miért kell vendéglátó üzemegységekben étkezés közben dohányozni. Persze, én vagyok a hisztis és Abszurdisztánban a bűz fontos. Meg a szemét. Ahol nem szemetelnek, ott nincs is élet :)

Az külön fles, hogy amíg a dohányipar hadiipari üzem volt, addig fontos volt állami szinten, most meg ebben a fitnessz-diéta trendi világban pária. Egy biztos, mióta látam dohányos tüdőt belülről, megfogadtam: soha többé nem eszek ojasmit...

Várom már 2009-t :))

hamisnero 2008.05.06. 20:08:26

szerintem meg tiltsák be a humortalan, mindenre hőzöngő, előreugró álkapoccsal izomból reagálókat is, meg a vadul felpattanókat, de különösen akkor, ha a szájuk abcúgot is formál, és nem a csirkeebéd maradékát szivornyázza a zápfog mögül. de őket mindenhol, az utcán, a patikában, a buzifesztiválon, meg bérmáláskor, a kerékpársávban, a járdán, a párhuzamos haladást lehetővé tevő utakon, Alaszkában, a kutyamenhelyen, a stílenaht közben, de locsolkodáskor is, de persze Szabadbattyánban, meg a sarki kocsmában is, meg a kórházban, az iskola folyósóján, a menedzserképzőn, esküvő közben, meg akkor nappal is, meg éccaka. tejeskávé iváskor is, meg nem megy a lift. tiltsuk be, mert csak jön a visszaböff, a frusztrum, a nekem miért nem, a miért mondja, hadd mondjam én is. mindenki figyelmébe a tegnapi magyar érettségit. szövegértés. megbukás van. a bohóctréfára a deabüdösannya könnybeázószem nem megy. tékitízi, wazze. lazaviccre nem bicskanyitogat. vagy mi. oszt aki akar, dohányoljon - de kultúráltan, öcsém, me' télleg nem okosságot teszel - aki meg nem az nem, de kultúráltan. ja, és a kedvencem. ne drogozzatok. a drog nem jó. értem? (szószpark)

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 20:13:14

lápi lidérc 2008.05.06. 18:16:59
1. létezik kulturált dohányzás,
2. nem illik dunába lőni senkit, dehamár muszáj, akkor találhatsz a dohányosoknál kártékonyabbakat is.
3. nem lelkesedem, ha ismeretlenül kúltúrálatlanoznak le. légyszives ne tedd többször, mert még a végén csúnya flame-war keletkezik belőle.
4. a poszt témája, ha nem tűnt volna fel, a jelenleg regnáló felhatalmazás, elfogadott kormányprogram nélkül, és teljes szakmai dilettantizmus alkalmazásával működtetett államapparátus ténykedését figurázza ki egy sarkított példán keresztül
5. közel sem szenved minden dohányos dohányzással összefüggő betegségben, nagyon sokuk nem is fog soha.
6. PEACE!

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 20:16:24

SNE, nemá ez a hippi duma :)

A dohányzásellenes attak meg sztem simán eu jogharmonizációs stuff. Persze szokás szerint elbaszva. Jelzem, nekem tecc :)))

Szal a 6. pontot leszámítva 1-t értek.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 20:20:20

bazze Váseny, ez az eujogharmonizácijhós baszás is csak ott működik abszurdisztánban, ahol ezeknek a kretén neoliberális faszkalapoknak sikerül belőle kicsit nyerészkedni. ha olyan komolyan vennék a jogharmonizácijót, szerinted mennyi regadó lenne az autókra????

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 20:20:20

bazze Váseny, ez az eujogharmonizácijhós baszás is csak ott működik abszurdisztánban, ahol ezeknek a kretén neoliberális faszkalapoknak sikerül belőle kicsit nyerészkedni. ha olyan komolyan vennék a jogharmonizácijót, szerinted mennyi regadó lenne az autókra????

jozo 2008.05.06. 20:21:50

South Park, 11*01: tiltsuk be a dohányzáselleneseket szidják!
(ott: tiltsuk be hogy a niggerezésért a niggerezőt kirekesszék)

hogy a bagós az utcán szív, nem érdekel, de hogy a csikket eldobja, az igen: tegye szemetesbe, vagy ne szivjon

ha meg mégis eldobja, fizessen, mint a katonatiszt (másképp, faszikáim: a takarítót nemáááá én fizessem, mert ti szemeteltek!)

uff, hülyének lenni yo!

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 20:22:36

Sztem annyira veszik komojan, amennyi fenyítést kapnak Brüsszelből. Pont. Teszik a lehető legkevesebbet. De legalább azt senem jól. A regadó valóban kirívó eset.

jozo 2008.05.06. 20:24:11

tiltsuk be, hogy a Dohányzáselleneseket szidják!

uff, hülyének lenni továbbra is yo

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 20:27:43

jozónak igaza van. senki nem tilthatja meg, hogy az utcán dohányozzak. azért vioszont büntessenek meg jogosan, ha elszórom a csikket. De ha a szemetesbe, szennyvízcsatornába, zsebembe teszem a csikket, nehogymá zavarjon bárkit is, ha az uccán, vagy a parkban dohányzok. mellesleg meg bassameg a zösszes dohánytermékgyártó, hogy nem gyárt biológiailag gyorsan lebomló filtert a cigarettájihoz.

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 20:31:37

Már bocs, de miért normális, ha bűntet engem a dohányzó a buszmegállóban?

Jelzem, valahogy ezek a hun cigaretták büdösebek, mint amiket északabbra szagoltam, igaz, ott kevesebben füstölögnek nyilvánosan.

sprenczl 2008.05.06. 20:33:32

Tiltsák be a kólát, a csipszet és a többi egészségkárosító szemetet, meg az alkoholt, meg a robbanómotoros autókat, ja meg a televíziót.

PIPÁZNI JÓ!!!

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 20:35:13

nem normális. beletartozik a kultúrált dohányzás fogalmába, hogy másra nem fújjuk a füstöt. a dohányos kötelessége a szélirány figyelembevételével elhelyezkedni embertársai között, hogy ne zavarjon senkit a füstje. én sem szeretem, ha rám füstölnek, nem is szoktam ilyet tenni másokkal.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 20:36:16

sprenczl 2008.05.06. 20:33:32
a robbanómotoros autók kivételével eggyetértek. a pipával is.

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 20:40:06

A francba már, akkor megint ott tartunk, hogy a probléma veleje a sok kultúrált viselkedésre képtelen tahó :(

A robbanomótoros autókat nem, el a kezekkel az Otto-motortól :)

A pipázás kevéssé zavar, bár azt uccán kevéssé szokják művelni.

pazola 2008.05.06. 20:40:33

Na, azert a kavehoz dohanyzast nemá! ;)

mxplanet 2008.05.06. 20:41:03

a kólát ne. az üdítő az mehet

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 20:46:38

Nekem a kóla nem hiányozna, jenki szarság :)

Lehet, hogy körberöhögtök, de, ha nem sör, akkor nekem málnaszőr :D

U.i.: Szobi Szörp RIP :(

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 20:59:41

ja. málnaszőr, de méginkább feketeribizliszőr. vagy sör. ezek a hivatalos szomjoltók. esetleg nyáron egy fröccs, valami jóminőségű rizlingből. a kóla meg a sátán itala, undorító műanyag foslé.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 21:00:45

pazola 2008.05.06. 20:40:33
neis. a kávé dohányzás nélkül szinte semmit sem árt.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.06. 21:02:50

Azt azért megnézem, hogy egy teltházas vidéki kocsmába melyik ellenőr mer majd bemenni, és végigbűntetni a társaságot. Nem kicsit lesz megverve...

Persze a politikusok sem hülyék: tudják, hogy egy brutálisabb tiltással választást lehet veszíteni. Elég birka nép a magyar, de pár dologon azért bepöccenne. Az egyik ilyen a dohányzás erőteljes korlátozása, tiltása. A másik az ingatlanadó. Meg esetleg a kötelező templombajárás :-).
Aki nem hiszi, próbálja ki; nem sokáig lesz politikus...

mxplanet 2008.05.06. 21:06:35

Rosszindulatú Vászka/Csiling Elek · globalicum.blog.hu 2008.05.06. 20:46:38

van még szobi málna nem?

Dr Kangörény 2008.05.06. 21:07:28

Tiltsák be a szegényeket!!! Nem hasznosak a társadalom számára! Nem akarom a szegények tb-jét fizetni! Aki meg mindenhonnan ki akarja tiltani a dohányzást az szopjon lovat! Akinek ez a véleménye attól kérdezem: miért nem jó megoldás az, ha megfeleznék a szórakozóhelyeket, 1 dohányzó, 1 nemdohányzó? Na? Ez miért lenne rossz megoldás????

AP (törölt) 2008.05.06. 21:10:15

Tiltsák be a cigányokat!
Ennyi.
Károsabbak, mint hatszázmilliárd dohányzó.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 21:12:01

mxplanet 2008.05.06. 21:06:35
nincs. a szennyláda franciák, akik megvették a gyárat, eleinte francia, és egyéb külföldi gyomnövényekkel üzemeltették, míg tavaly végleg leállították a termelést.
www.origo.hu/uzletinegyed/ceg/20080403-felszamolas-alatt-a-szobi-szorp.html

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 21:15:42

Mxplanet 2008.05.06. 21:06:35
www.origo.hu/uzletinegyed/ceg/20080403-felszamolas-alatt-a-szobi-szorp.html
:(

Kangörény_ 2008.05.06. 21:07:28
Azért nem jó, mert jelenleg az a gyakorlat, hogy ugyanazon zárt térben különítik el a füstös ill. füstmentes étkezőket. Mint, ha a medencében jelölnének ki egy pisimentes sarkot. De részemről nincs gond, nem járok ijen hejekre, és végtelenül sajnálom, hogy zavar a füst. Monnyakle. És bocs, hogy terrorizálom a dohányzókat.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 21:16:28

a szob környéki gyümölcstermelők termését egy belga magánvállakozás(ami szlovákiában működik) vásárolja fel pár éve, és igen jóminőségű málna, illetve ribizliborokat készít belőlük borászati technológiával, amit egy fiatal magyar agrármérnök srác dolgozott ki.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 21:17:34

Vácka, te nelopdossad a linkjeimet, jóóóó???

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 21:19:12

SNE, jól beszélsz, nekem meg maradt az burkus fajta, jelzem nem rossz szörp, kb. háromszoros áron :(

Pedig a Szobi Szörpből is a gyengébb, szintetikusabbat szerettem... sic transit gloria mundi :(((

azaki 2008.05.06. 21:22:46

Szerintem az áramot kellene betiltani legalább heti egy alkalommal, és mondjuk minden hétfőn (ha hétfőre esne) tudnék beszélgetni a barátokkal és a családdal, mert nem lenne idiopata sorozat, amit nézni kell, és elmehetnénk sörözni gyertyafénynél, és nem irogatnék hülyeségeket a neten... stb.
De legalább a TV + a politikát

Amúgy a bodzaszörp a legszörpebb!

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 21:25:01

De a bodzaszörp idényjellegű, málna meg nindég volt eddig :(

A tévét meg át is lehet ám kapcsolni :)
Igaz, régen hétfőn adászünet volt...

Az az áramszünet dolog meg a góbé kartácsoknak igen rossz emlék sztem...

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 21:40:02

bodzaszörpöt jóanyám szokja dunsztolni, attól monnyuk simán elállna, csakhogy elfogy, mire elállna szegíny...

bodorján 2008.05.06. 21:41:08

Be kellene tiltani még:
- mindennemű alkohol
- koffein és taurintartalmú italok
- finomított cukor (na az mindent tönkrebasz, azzal kell kezdeni)
- az az önsorsrontó lúzer, aki nem mozog hetente 3x az fizessen 2x annyi TB-t
- allergiás vagyok úgyhogy a növényeket is be kellene tiltani, meg a szőrős állatokat is, vízinövények és halak maradhatnak

Loga 2008.05.06. 21:43:15

kimondta kéremszépen az tekintetes alkotmányos bíróság is, hogy a bódulathoz való jog nem létezik, KIVÉVE, ha a drog a cigi, kávé vagy az alkohol, azaz olyan, amit az tekintetes bíróság is drogoz rendszeresen.

meraz kivéve van, tisztelt nép, egyenlőbb.
teccikérteni?

ezt így tessék elhinni, hogy benne van a zalkotmányba.

okosan, szépen kiolvasták, elvégre iskolát végeztek odafönn, nem talárba születtek.

úgyhogy csak ne tiltsunk be itt semmit, csak azt, amirül fingunk nincs, úgyhogy haladjunk csak tovább kérem, ne bámészkodjunk itten, ne játszódjunk.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 21:43:22

bodorján 2008.05.06. 21:41:08
baze, ennél má sokkal eccerűbb lenne tégedet betiltani. :)))

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 21:45:52

Loga 2008.05.06. 21:43:15
tudod, van ollyan, hogy történelemi hagyományosság. pédájul a muszlimoknál konkréton be vagyon tiltva a zalkohol, a körülmetélteknél meg a gyesznóhusi. oszt akkó mivan? beesik a zeső???

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 21:49:05

Akkor most akkor cinkes vaok, ha eztet az indulót ideírom?

Négy láb jó, két láb jobb.

Mert minden álat egyenlő,
de némej állatok egyenlőbbek a többinél :(

Bocs, az ifjúságtól :)))))))))

jacks_colon (törölt) 2008.05.06. 21:51:36

B.A.Z.....G és megy tovább a vita a dohányzás betiltásáról, és fikázzák egymást a dohányosok és a nemdohányosok. Komolyan megáll az eszem. És miután jópáran szóltak, hogy a blogbejegyzés NEM ERRŐL SZÓL, továbbra is jönnek az agyatlan szorgos kommentelő méhecskék, és idedöngicsélik a marhaságaikat.

ENNEK A BLOGBEJEGYZÉSNEK SEMMI KÖZE NINCS A DOHÁNYZÁS BETILTÁSÁHOZ.

Leírjam százszor jó hangosan, hogy megértsd, hülyegyerek?

sk 2008.05.06. 21:52:58

Különben is, mutassatok egy nemdohányzó heroinistát.

Na ugye, hogy kapudrog.

Aki tehát otthon, egymagában elszív egy cigit, azt 2-től 5-évi szabadságvesztéssel büntetném, hisz teljesen nyilvánvaló, hogy veszélyes a társadalomra, és önmagára, és egyikhez sincs joga.

És arról még nem is beszéltem, hogy a dohányosok mire képesek, csak hogy megszerezzék a pénzt a napi cigire...

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 21:53:05

ejjnye Váseny, ez az übermensch duma má leköllöt vóna járjon régebbrő. mellesleg lafontén kartácsnak nem ez vót az eggyetlen tanálló megjegyezése a társadalomi eggyenlőtelenségekről, viszont nagyon illik a poszt témájához...

jacks_colon (törölt) 2008.05.06. 21:53:35

Pedig én csak egyszer olvastam el, nem is túl figyelmesen. De úgy látszik a legtöbben egyszer sem.

mxplanet 2008.05.06. 21:54:49

akkor lemaradtam róla


mivel fogom nyakon önteni a smarnimat legközelebb?

9 · http://www.987.hu 2008.05.06. 21:54:50

Kezdjük, ott hogy a dohányzás annyira káros, mint bármi más az életben.
Egyébként, meg ha annakidején nem Észak, hanem Dél nyerte volna meg a polgárháborút.
Teljesen másképp vélekednénk a dohányzásról.

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 21:55:42

Mármint, hogy a Hangya kéri a Tücsököt, hogy szarja le La Fontain sírját?

Hát, így megy ez...

Persze nem messze ott van a drogos Morrison úr is :)))
Ugye-ugye? Cigi, drog, mifene :)))

Loga 2008.05.06. 21:56:02

S.N.E./A.K.B.Q.É.A.E.

idézd má ide nekem a történelmi drogjaidat az alkotmányból, jóbarát.

meg a bebaszáshoz való jogról is valamit.

tudod, amikre a bírák is hivatkoztak, a "kivéve" lábjegyzetnél.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 21:57:04

jacks_colon 2008.05.06. 21:53:35
sztem a legtöbb kommentelő simán elfikázott volna a magyar érettségin, ha ez a poszt lett volna felnyomva szövegértés feladatnak.

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 22:01:38

Mxplanet 2008.05.06. 21:54:49
Ugye? Van egy északi fajta, de nem ojan :(

sk 2008.05.06. 22:03:34

A felnőtt lakosság 80%-a fogyaszt alkalmanként vagy rendszeresen alkoholt, azaz drogozik.

Mindenkinek 10 év kötél.

Az utolsó kapcsolja le a villanyt.

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 22:04:03

Mxplanet 2008.05.06. 21:54:49

Mármint, hogy nekem is elérhető a rendes házi cucc, de a rizskoh és a smarn valahogy azt a buta szobit igényli nekem :(

Romlik a világ, már Arisztotelész is elmésen megjegyezte...

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 22:08:22

A legtöbb füstöglő érvelésében az a bukfenc, hogy az átlag alkesz az ittasellátóban tart szintet, míg az átlag bagós mindenhol. Ez terror szinten nagy különbség. Sztem.

mxplanet 2008.05.06. 22:09:16

ejj ejj

győri édesnek is annyi, szobinak is annyi, nógrádi ropi se az igazi már...

milyen finom dolgok voltak az átkosban! :DDDD

tilcsák be a demokráciát !

wödör 2008.05.06. 22:10:18

szánalmas ez a post, azért írtad, hogy kirakják az indexre, mert megy a flood... amugy ha komolyan gondolod akkor vmi probléma biztos van a hülye fejeddel... szánalmas... ha akarok cigizni miért ne cigizzek, mi a fasz közöd van hozzá? utálom az ilyen kötekedő embereket...

jacks_colon (törölt) 2008.05.06. 22:10:56

mxplanet: Így van. És az alpha centauri kis szőrös lényei sem a régiek már. Hová halad ez a világ!

hupi 2008.05.06. 22:12:31

Ennyi demagóg cigist! :)
A cikk is az, és a legtöbben meg se értik, hogy vicces akar lenni, hanem felháborodnak! :)

sk 2008.05.06. 22:12:55

Különben is, már csak azért is be kellene a cigit, az alkohol tiltani, mert az nem járja, hogy az államnak ebből van bevétele, ami hagyományosan a feketegazdaság jussa kellene, hogy legyen, hisz mint tudjuk, csak a díler bácsi venne rajta lélegeztetőgépet az éhező kiselefántoknak, az állam nem.

Ld. usás alkohol-tilalom.

jacks_colon (törölt) 2008.05.06. 22:14:10

wödör: a puszta ötlete annak, hogy kételkedjek a szavadban, még el sem kezdett gondolkodni azon, hogy esélyt adjon önmagának arra, hogy felbukkanjon a fejemben.

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 22:14:45

Mxplanet 2008.05.06. 22:09:16
Félreértés ne essék...

Szal a pilóta most is rendben van élvezetileg, főleg a tripla kakaós, meg a győri kex is.

De a szörp hiányzik. Jelzem, az a labanc, vagy burkus fajta végül is még jobb is, de mégse nem :(

Ja, és még az a kecskeszagú aranybarna címkés savanya joghurt is hibádzik az életemből. Már csak édes meg bifiduszos cuccok vannak.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 22:15:13

Loga 2008.05.06. 21:56:02
hallottál már kultúrált alkoholfogyasztásról? tudod, amikor borkóstolás van, vacsora, illetve ebéd után 1, azaz EGY pohár bor elfogyasztása, stb... hol is van itt a mámor??? gyomorpanaszokra monnyuk egy gyomorkeserű, csekély mértékű vérnyomásgyengeség esetén orvosi rendelvényre fogyasztott kávéról, kismamáknak, vérképzőszervi betegeknek orvosilag felírt vörösborról nem is beszélve. kapíse???

mxplanet 2008.05.06. 22:18:14

na nyugovóra térek, korán kelés, hogy gereblyézzek az apehnek némi pénzt !

(tiltsák be az összes járulékot meg az áfát is)

alászolgálja

Loga 2008.05.06. 22:18:33

hát ahogy látom, csak jacks_colon meg sk értette meg a postot, bár ezutóbbi tagadná. :)

ennyi ostoba hülyét bazmeg. :D

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 22:19:00

Vászka, javaslom a Piroska szörpcsalád élvezetét. pont olyan finom, mint a szobi volt, és echte ungarische ráadásul, ungarische bozótból. (gondolom a narancsszörp kivételével)

Rosszindulatú Vászka 2008.05.06. 22:19:42

Na jóccakát én is, de metil-etil témában volna ellenvetésem :))))

KaraSaraqan 2008.05.06. 22:24:02

LápiLidérc:

Helyes! És közvetlen utánna az alkoholfogyasztókat is! Nem csak az alkeszokat, hanem mindenkit, aki egy pohár sört meg mer inni.

És utánna jöhetnek az úrvezetők (azaz nem hivatásos sofőrök), mivel van tömegközlekedés, tessék azzal közlekedni!

Utánna jöhetnek a háziállattartók (betegségek, harapásos sérülések, kutyatámadások, satöbbi), és bárki más is. Mindegy kik, csak jóól büntetni lehessen őket!

Mondjuk, kezdhetnénk veled.

Loga 2008.05.06. 22:24:13

S.N.E./A.K.B.Q.É.A.E. ·

kultúrált drogfogyasztás?

úgy tudom, ahhoz nincs jogunk, kivéve, ha.

nem dereng semmi, hogy miről beszélünk?

MB86R 2008.05.06. 22:25:24

Kedves Lápi Lidérc, és Többiek! Lőjjenek a Dunába Téged, csak a Duna nem érdemel ekkora taplókat, így is kiszúrnak vele elegen. Az hogy az én TB-m mire elég, Te ne tudd jobban kérlek, mert lövésed nincs mennyi Tb-t fizetek. Jah, és igen is létezik kultúrált dohányzás, csak ahhoz kicsi értelem is szükségeltetik, ami hiányzik egyesekből, és a többiek miattuk kapják a negatív általánosító véleményeket... Az autónak van haszna szerinted. Szerintem is. De pl. a dohányzónál jobb információáramoltató helyről ... hát kevésről hallottam egy munkahelyen. Tudod, aki nem dohányzik, és nem dohányzott soha, az ezt nem érti szerintem. A dohányos is egy "klikk", mint pl aaz alkoholista. Saját felelősségére szívja. Igen, tudom, de az alkohol másra nézve nem káros...DE! Ha piásan vezet a barom! Az veszélyesebb mint a világ összes dohányosa. A cigiben pedig nem a dohány a legkárosabb dolog, hanem a ragasztó, a papír és a filter... Az meg, hogy a dohányosok felszívják magukat ezen a cikken, nézd, az egy szatíra, ez meg egy vélemény... Sajnos még előfordulhat, hogy komoly lesz ez a téma rövid időn belül. Tudjátok miért? Mert sajnos egyik dohánycég vezetősége sem érdekelt a politikai "elitben". De ez csak tipp...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.05.06. 22:30:06

Tiltsák be!
(akkor lehetne forradalom. meg polgárháború.végre, meglenne az ellenségkép mindenkinek.)

KaraSaraqan 2008.05.06. 22:30:23

jacks_colon: fölösleges újrapostolnod, a többségnek leesett, hogy mit írsz :))

írhatnál tényleg egyet az alkoholfogyasztásról is!

Ja, és minden anticigistának, aki azonban pártolja az alkoholfogyasztást:

Ti ostoba féleszű szubhumán véglények!
A cigitől még senki sem borult el agyilag és verte össze a családját, ellentétben az alkoholtól..

Az alkohol MINDEN szempontból károsabb a dohányhoz képest, ráadásul míg a dohány csak betegségkockázat-fokozó és erősen hajlamosít a rákra (de nem okozza), addig az alkohol garantáltan szétkapja az ember emésztő- és méregtelenítő rendszerét.

És még egyszer:
a nikotinisták nem verik véresre a családtagjaikat.
az alkoholisták egy szignifikáns hányada viszont igen.

KaraSaraqan 2008.05.06. 22:32:13

jacks_colon: azt kifelejtetted, hogy a nikotinistáknak nikotinsárga kört (stilizált hamutartó) kéne viselnie a mellkasán, és gettóba kéne őket zárni, mielőtt a tömeges kivégzésekre kerülne a sor ;)

jacks_colon (törölt) 2008.05.06. 22:41:57

az alkoholról:
A Pángalaktikus Gégepukkasztó hatása olyan, mint amikor szétverik az ember agyát egy lédús citromszelettel, melyet vaskos aranytéglára erõsítettek.

Hogyan mixeljünk magunknak Pángalaktikus Gégepukkasztót:

- Töltsünk be egy palackkal a jó öreg ó-Janx-szeszbõl. Adjunk hozzá egy rész vizet a Santagrinus-V tengereibõl. Ó, az a santagrineánus tengervíz. Ó, azok a santagrineánus halak!!!
Olvasszunk fel a keverékben három kocka Arcturus Megagint - alaposan meg kell jegelni, különben elvész a benzin!
Buborékoltassunk át négy liter falliánus mocsárgázt a keveréken, mindazon boldog Stopposok emlékére, akik belepusztultak a gyönyörökbe Fallia mocsaraiban.
Gördítsünk egy mérce Qualactin Hiper Menta Extraktumot egy ezüstkanál hátára, hadd hozza magával a sötét Qualactin Zónák nehéz illatát, áthatóan, édesen, misztikusan.
Ejtsük bele az algoliai naptigris egy fogát. Figyeljük, mint oldódik fel, és mint juttatja el az Algol Napok tüzét az ital szíve mélyéig.
Loccsantsunk rá zamphourt.
Adjunk hozzá egy olajbogyót.
Igyuk meg... nagyon-nagyon óvatosan...

luna · http://happyday.freeblog.hu/ 2008.05.06. 23:02:03

Elárulok egy nagy titkot gyerekek (bár páran már rájöttek): tojás dohányzik. Ennek tükrében érdemes újra elolvasni... Naugye :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.06. 23:08:08

Azt hiszem a kommentek relevanciája alátámasztja a harmadik köztársaság mindenkori kormányának tettei által sugallt elképzelését, hogy a választói nem tudnak olvasni és gondolkodni.

Gratulálok a kedves hozzászólók azon 5%-ának, aki végigolvasta.

Az elsô díjat a kommentelôk között (egy térdszalagra hegesztett PISA teszt) wödör kapja az alábbi remekéért:
-----------
szánalmas ez a post, azért írtad, hogy kirakják az indexre, mert megy a flood... amugy ha komolyan gondolod akkor vmi probléma biztos van a hülye fejeddel... szánalmas... ha akarok cigizni miért ne cigizzek, mi a fasz közöd van hozzá? utálom az ilyen kötekedő embereket...
------------

A további helyezetteket az egyszemélyes zsûri még elbírálja.

Bakkerovics Bakker 2008.05.06. 23:19:03

Loga 2008.05.06. 22:24:13
meséld el nekem, hogy a boron, sörön, kávén, kívül melyik általad ismert drognak van orvosilag is igazoltan kedvező élettani hatása??? (ide nem sorolva a fájdalomcsillapítóként, feszültségcsökkentőként gyógyszerként használt anyagokat) szal szerintem az összes többi drogot CSAK bódulatkeltésre használják. na ezaz, ami nemteccik.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.05.06. 23:22:25

szomorutojas, egy üveg belga sört teszek arra, most többektől megkapod, hogy még azt sem tudod miről írtál. :o)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.06. 23:28:44

képzelj el egy egészen pici fehér szomorútojást polármackó hóna alól kikandikálván... itt énnálam akkora a hangzavar, hogy inkább átmenekültem hozzád, hogy belefúrhassam a fejem polármackó pihepuha bundájába :)

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.05.06. 23:30:42

off [ épp készülnek az újabb epizódok. lesz holnap is, holnapután is. ;o) ] on

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.06. 23:39:49

polárON:
én ám trükkösen feedbe tettelek, ottan figyel éjjelnappal a gugli, hogy legmelegében elérjem a leghidegebb vidék legkedvesebb arcú mackóját
:OFFmackó

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.05.07. 00:12:07

tudod mi az "érdekes"? szelektíven nemolvasnak: egymás kommentjeit már dehogy felejtették el elolvasni, az már igenis érdekelte őket, hogy a saját pötyögésükre ki mit reagál. pörög is a téma, csak épp nem az eredetileg felvetett. beszélgetni jöttek ide, kiülős kávéház ez, napsütés is van dögivel, rá is lehet gyújtani, a pincér azonnal hoz hamutálat.

csinálni kellene egy négy-öt fős "bummbele" csapatot, akik napszámra azzal foglalatoskodnának, hogy az aktuálisan felkapott blogbejegyzések alatt valami totál másról kezdenek el beszélgetni (még jó, ha épp érinti a témát, akármi is az). tekinthetnénk ezt humán-netológiai kísérletnek: vajon a posztot vagy a kommenteket olvassák-e többen?

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.05.07. 00:16:01

egy csapat, akik foglalatoskodnának? na éjszaka van már, nem tok írni.

mirInda 2008.05.07. 01:17:39

Tíccsák be a dohányást, börtönybe a bűnöző aljadékokkal... Velem is! :)

"Ez nem szatíra, ez jóslat".

Akasztófát a málszaszörp E színezőanyagot fogyasztóknak! Életfogytilani börtönt a turbózott, adalékanyagos kenyér készítőinek és a vele táplálkozóknak! A kiflire a következő is élet is vonatkozik, zsemlére visszamenőleg az előző életre is kiszabható a büntetés.

Büntessék 3000 milliárd Ejuróra a génkezelt zöldséget vásárlót, de szigorúan grammonként ám!

Tiltsák be jaz az autót, motorkerékpárt, motorvonatot és mindennemű gyárat, mely füstöt ereget!

Szabályozzuk törvényben, hogy szigoúan tilos a szesz, a szex és a kex! Mindegyik alkalmas a véredényekben galibát okozni.

Követeljük, hogy tiltsák be az összes műanyagot és vegyszert!

Ezentúl tilos mind a szemét földbe rejtése, mind elégetése! A törvény megszegői (meg a betratói is előbb-utóbb) halállal lakolnak vétkükért.

Tiltsák be a drogokat, fegyvereket, ezek előállítását és kereskedelmét, valamint a pornóipart, az utcalányokat, a politikusat, a pénzt, a börtönöket, a televíziót, az újságot és az internetet! Úgyis csak a baj van mindegyikkel.

Utóbbi ügyben legelőször is tiltsák be a blogírást, minden betűért 10 év börtön, a kommentelőknek meg 15!

Tiltsuk be az Embert! Ez a legegyszerűbb...

Ez sem szatíra, ez is jóslat.

mirInda 2008.05.07. 01:20:37

Amúgy poénnak marhanagy a poszt :)

Komolyan gondolva meg javasolt a gumiszoba. Hacsak be nem tiltjuk azt is. :D

mirInda 2008.05.07. 01:26:20

BlueBunny meg a szatíra-magyarázatával elvitte a pontot, ejhhh...

Na, megyek vissza az idegszanatóriumba :D Minden jót kedves ide látogatók! :)

renee 2008.05.07. 02:27:43

a sok nemdohányos miért nem tudja elfogadni azt hogy vannak dohányosok akik közt van olyan is akik egyáltalán nem akarnak leszokni mert jó elszívni egy cigarettát egy kávé mellé vagy egy ital mellé vagy csak ugy vhol vmikor.és ha a buszmegállóba gyújtok rá akkor mi van?? Nem a másik emberre fújom a füstöt ha dohányos az illetö ha nem.Attól mert még vki dohányzik tudja jóól hogy nem szereti senki sem ha ráfújják a füstöt,és sok dohányos sem szereti ezt.Szval aki nem dohányzik az hagyja békén azt aki dohányzik. És nem kell sírni hogyha esetleg arra fújja a szél a füstöt ahol éppen álsz..(aki nem dohányzik)mert arrébb lehet álni neked is!

shaft 2008.05.07. 03:27:02

a halálbüntetést kellett volna betiltani, mert úgy látom egy hülye még maradt, akire ráférne. ez a poszt ráébresztett, h miért nincs hülyék háza. mert felemésztené a nyersanyagkészletet! lődd le magad!

kardinálispinty 2008.05.07. 07:29:50

Én csak azt nem értem, ha már valaki blogot indít, miért nem tudja legalább valami alap helyesírás-ellenőrzőn átengedni a szöveget? Ha meg véleményt alkot, akkor miért nem tájékozódik? Ez kb. egy 10 éves gyermek szintjén íródott vélemény. kettes alá, leülhetsz.

Azhát 2008.05.07. 07:33:07

A dohányzás szenvedélybetegség.
Vagyis egy olyan betegség, ami jó érzést kelt a betegben.

PTibor (törölt) 2008.05.07. 08:04:26

szövegértés elégtelen.

szerintem tiltsák be a magyar politikát!

amúgy meg értem én, felzárkózás az EUba. persze, de talán nem ezzel kéne kezdeni. mindent próbálnak felnyomni EUs szintre, sőt, fentebb, csak a jövedelmeket nem. pontosabban az átlagjövedelmet nem, hiszen a politikusok jövedelme igazodik az EUhoz. lassan már minden olcsóbb az eu többi tagállamában.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 08:17:28

mirinda: gumiszoba megvan, egy igazi szatiraval osztom meg ;)

Azhát 2008.05.07. 08:20:37

"ja! és tiltsák be a fokhagymát is, mert engem zavar a szaga!"

Nem, ilyen nem lesz. Ahogy a dohányzás sem lesz tilos pl. otthon. Ahogy a fokhagymaevés sem.
A saját otthonodban akár sz*rt is ehetsz - de ne csodálkozz, hogy az emberek tiltakoznak, ha sz*rszagú szájjal közéjük mész.

AP (törölt) 2008.05.07. 08:51:56

Tiltsunk be mindent, ami az életben jó, kellemes, mindent amiért élni érdemes.
Tiltsuk be a szexet, benzint, kávét, cigarettát, sőt a gyerekeket és a magántulajdon összes formáját is.
Legyünk elemek, mint a Mátrixban.

Nzoltan 2008.05.07. 08:53:08

"Mi akadályozza meg a magyar törvényhozást abban, hogy betarthatatlan, társadalmi támogatottság nélküli, hatástanulmányok teljes hiányában meghozott jogszabályokat hozzanak?"

A törvényhozás nem kívánságműsor. Miért feltétele a törvényhozásnak a társadalmi elfogadottság? jelenleg is ez van, úgy hívják populiznus.

Carnivora (törölt) 2008.05.07. 09:00:47

Miért nem? sok milliárdot bukna az állam az egészségügyi dumák meg csak handabandázás. A rákosok egy része rákos lenne amúgy is a dohányos meg előbb hal nem kell neki nyugdíjat fizetni na meg egész életében lehet sápolni a 600 ft-os cigivel ...

Carnivora (törölt) 2008.05.07. 09:04:08

Azhát 2008.05.07. 08:20:37

Nem tudom, de az engem sosem zavart, ha v.ki az utcán dohányzik ellenben, mikor használtam tömegközlekedési eszközt, és felszállt jó pár büdös (nem bagótól) népség na, akkor a hányinger kerülgetett erőteljesen. LEGYEN INKÁBB KÖTELEZŐ NAPI FÜRCSI !

KopaszMercis 2008.05.07. 09:09:58

a dohanyzast betiltani annyi ertelme lenni, mint uldozni a marijanat es a szarmazekait. teljesen kontraproduktiv es szar lenne...

szal biztosan rovidesen eljon annak is az ideje

A Pók-ember 2008.05.07. 09:26:48

Tojgli:
Azután, hogy ennyire leesett az embereknek, miről írsz, miből gondolod, hogy a társadalom egyáltalán felfogja, hogy miről szavaz, mit támogat? Látod ebből is azt vették ki, hogy haljanak meg a dohányosok... Olyan ez mint a Brian életében a kövezés. 1-1 szót megismerünk, de a kontextus nem megy.

huya 2008.05.07. 09:29:32

A rohadt büdös bagón kívül még a húsevést is tiltsák be! Vagy kötelezzék a húsevőket- szigorúan minőségi, kellemes, enyhe illatú- parfüm viselésére nyilvános helyen. Az a szag, amit árasztanak, elviselhetetlen zárt helyen. Különben is, a húsevés allergiát okoz, meg magas koleszterin szintet, ami a nálunk 2. leggyakoribb halálozási okként nyilvántartott szív- és érrendszeri megbetegedésekhez vezet, amit az én TB-mből is fizetnek és olyan életmódból ered, amiről tudományos eredményekkel bizonyítható, hogy káros! És- főleg nyáron- elviselhetetlen testszaguk van! Tiltsák be -káros, és teljesen felesleges!

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 09:51:18

Nzoltán:
Ha azt mondom, hogy képviseleti demokrácia, akkor abból nem az következik, hogy a törvényhozásban résztvevôk minket képviselnek?
Ha minket képviselnek, az azt jelenti, hogy a mi (demos) akaratunkat emelik hatalomba (kratos), tehát a törvényeknek a választók akaratát kell képviselnie.

Amit te mondasz az a "mi vagyunk az állam, mi vagyunk a hatalom, mi megmondjuk mi a jó a népnek" ez egy más tipusú államberendezkedés.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 09:55:55

A Pók-ember:
Igen, a kommentelôk alátámasztják, hogy a kormány(ok) döntési mechanizmusa és szempontrendszere életképes ma, Magyarországon.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 09:57:23

KopaszMercis: lol, igen, ez a típusú érvelés igen életképes :)
minél inkább kontraproduktívabb és/vagy felesleges egy döntés annál valószínûbb, hogy meghozzák :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 09:59:33

kardinálispinty:
várom a vesszôibák elírások, és helyesírási hibák listáját.
Átnéztem, és lehet, hogy ezzel állítok ki szegénységi bizonyítványt magamról, de nem találtam benne helyesírási hibát.

A 10 éves gyermekek szövegalkotási képességérôl eltér a véleményünk, nem is kis mértékben :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 10:00:10

TREX:
felesleges egy ilyen csoportot megszervezni... amint látod önszervezôdô és hatékony :)

Nzoltan 2008.05.07. 10:17:01

Abban igazad van hogy egy határon túl már diktatúra van, de nem kell átesni a ló túloldalára. Jelenleg sajnos ez van hazánkban. Igérgetés, jópofizás a népnek, de 10 éve nem csinálnak semmi érdemlegeset politikusaink ami előre vinné az ország szekerét.
Csak az ember gondolkodik, a tömeg nem. Főleg nem távlatokban. Lásd, vizitdíj.
Van jogunk változtatni, 4 évenként.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 10:30:34

Azt hiszem, hogy a diktatúra az egy jóval nagyobb lépés. A paternalista állam az, ami az állampolgárok helyett dönt.
A népakarat elég jól kirajzolódott az elmúlt években, magas szociális háló, nagyon olcsón. Ahol a szociális háló nem érinti a lemaradt csoportok támogatását, csakis a többségi társadalom egészségügyi szolgáltatásait és a családi illetve munkanélküli segélyezést.

Tulajdonképpen a kormánynak azt kellene megteremtenie, hogy a jelenlegi adófizetési hajlandóság mellett, a nép valós akaratát miként tudja megvalósítani. Ha pedig sehogy, akkor nem kellene látszattevékenységet (ld. dohányzás teljes betiltása) folytatnia.

A Pók-ember 2008.05.07. 10:41:49

Tojás:
Életképes? Az sajnos nem, ha megnézed, mennyire lehet reformokat hozni. Jó, ha mi eldönthetjük, hogy miért kelljen fizetni? Szavazzunk arról is, hogy kelljen-e fizetni a cigiért, ha már itt tartunk, vagy a netért, vagy másoknak azért a munkáért, amit mi végzünk. Inkább egységesen fizessen mindenki havi 200 ezer Ft adót, az állam meg majd ad ki jegyeket, amikkel vásárolhatunk. Vagy ez már volt, csak nem működött?
Hát persze most is fizetjük a TB-t, csak mondjuk én nem nagyon járok orvoshoz, örülnék, ha nem kéne mások után fizetnem, vagy ha néha megyek, akkor szívnom, hogy szar a minőség, mert mások ellátására sok pénz megy el. Inkább a abból a pénzből kifizetem a sulimat.
Biztos én leszek a hülye, hogy fizetni akarok azért, ami eddig ingyen volt, de inkább adok kicsit több pénzt, ha van rá remény, hogy ezzel a minőség is javul.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 10:54:20

A Pók-ember:
Egy véleményen vagyok veled, de van a másik oldalban is valami igazsag, mert vannak dolgok, amik nem logikusak, hanem történelmileg kerülnek be a szabályozásokba. Ha összahasonlítod az alkohol és a marihuána kapcsán hozott törvényeket, akkor látod, hogy nem logikus ekkora különbséget tenni közöttük. Viszont az alkoholnak van történelmi és társadalmi beágyazódottsága. Ugyanilyen az egészségügy, a Kádár-korszak megteremtette az ingyenes egészségügy érzetét, és ehhez ragaszokodik a választók döntô többsége.

A törvényeink jelentôs része szokásokból kövültek szabályokká, majd váltak törvényekké. Ajánlanám ezt a bejegyzésemet:
tojas.blog.hu/2008/02/27/helyfoglalas_ii_szabalyrendszer

A Pók-ember 2008.05.07. 11:32:58

Tojás:
Nagyon tetszik a bejegyzésed!
Értem a kialakult helyzet okát, csak azt nem tartom helyesnek.

Kigondoltam egy hülye, de talán szemléletes példát rá:
Van egy törzs, a tagjai nagyon éhesek, látják hogy a tó másik oldalán van egy almafa, az ő oldalukon látszólag semmi élelem.
Át kell jutni, de a gond az, hogy a tavat megkerülni nagyon sokáig tart. Az egyik vezető azt mondja: megtanítalak titeket úszni, a másik azt, építsünk hidat, a 3. azt, hogy menjünk gyalog sokáig, a 4. meg azt, hogy keressünk itt vmi kaját, még akkoris ha kilátástalannak tűnik.
Azt látni lehet,hogy más törzsek is át akarnak kelni, néhányan nagyon szépen elkezdték építeni a hidat, egy másik törzsnél meg páran már egész ügyesen úsznak...
A 4 vezető közül ki kell választani, melyiket támogatjuk, melyik lesz az, aki eldönti, kinek mi a feladata.
Azt hiszem mi a hidasat választottuk, a másik 3 vezető ezért azt mondja: szar a tervrajz/ nehogymá egész nap fát kelljen vágni meg farigcsálni, hát az időpocsékolás, mindannyian bele fogunk esni a vízbe, és megfulladunk/ nem kell nekünk az alma, mert a Bibiliában is az okozta a bajt.

Szerintem meg vagy megpróbáljuk megépíteni a hidat, vagy éhen döglünk a vitatkozás közben.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 12:28:07

Érdekes a példád, mert gyakorlatilag mind a négy megoldás valamilyen módon az élelempótlást szolgálja. Régészetben sokszor kérdéses az, hogy egy-egy kihalt törzs miért választott egy utat, amikor lett volna egy másik, ami sikerre vezette volna. Ilyenkor szokott elôjönni a kulturális kártya.

A kedvenc törzsem, a quash-qutsunyk (avagy urok) például a titikaka tavon hoztak létre úszószigeteket. A védelem tökéletes, a halászat közel van, minden jónak tûnik, de a szigetek fenntartása hihetetlen energiákat emészt föl. A törzs egyik része parton él kicsit lejjebb, a Desaguadero folyón, vannak földjeik, de ehelyett továbbra is halásznak, de egy olyan területen, ahol hal alig alig van. Gyarkolatilag nyomorognak. Joggal kérdezhetjük, hogy 500 év alatt miért nem voltak képesek átvenni az aymarák fejlett mezôgazdaságát, a válasz pedig ugyanez: világ életükben (többezer évesnek feltételezik a kultúrát) halásztak. És kész.

Ha ezt egy modern társadalomra vetíted (aminek a kulturája sosem egységes, ezért nem lehet többezer évre datálni), akkor vannak ugyanilyen válaszok. Mi azért akarjuk ezt, mert ebben szocializálódtak a szüleink. Minden más megoldás rossz. Hiába jó a híd, ha mi gyalogolni szeretünk, vagy éppen el nem mozdulnánk a tó ezen oldaláról. Mindig van egy kisebbség, akik elvetik ezt, és hidat, hajót, ûrrepülôt szeretnének, de nem veszik észre hogy a árral szemben próbálnak úszni.

Én sem ilyennek szeretném a XXI. század magyar politkáját, társadalmágy, Magyarországát, de nem lehet levetkezni az értékrendet (a többségét), bármilyen kifacsarodottnak is tûnik objektíven. Ugyanakkor ez vezethet egy törzs nyomtalan eltûnéséhez is, dehát ez is benne van a kalapban.

Azért megjegyzem, hogy a kulturális ragaszkodásnak nem csak kihalt törzsek jelzik az útját :), vannak olyan kultúrák, amik éppen emiatt maradtak fent. Pl. disznóhúsevés, elhullott állatok evésének tilalma meleg vidékeken. Igaz mára már feleslegessé vált, de hosszú idôn keresztül meghatározó elem volt a túlélésben.

Kis társadalmi evolúció. Vajon miért azok a homo sapiens egyedek maradtak fent, amiknek van vakbele? Milyen evolúciósan nem életképes tulajdonságokkal rendelkeztek azok, akiknek nem volt vakbele, de nem is érték meg ezt a kort?

A Pók-ember 2008.05.07. 13:17:19

Az az értékrend, vagy kultúra, ami nem változik, nem modernizálódik, kihalásra van ítélve. Ha nem találja meg a szerepét a mai világban, akkor felesleges. A kommunistázó "konzervatív" oldal képtelen elszakadni a szocialista Magyarország értékrendjétől, tulajdonképpen ez is benne van abban, amit mondasz. De itt azt hiszem nem erről van szó. A reformok bukása sokkal inkább köszönhető annak, hogy az emberek, ahogy itt is láthattad, abból, hogy "ne hazudjunk többet, és építsünk!" csak annyit hallanak meg, hogy hazudtunk. Köszönhető annak, hogy a hatalomért képes a másik oldal bárkivel lepaktálni, azt mondani, hogy sosem hazudott, és közben folyamatosan azt hazudni, hogy ha ők lennének hatalmon, csökkennének majd a terhek, de fejlődnének a szolgáltatások.
És nagyon fontos szerepe volt a reformellenességben annak, hogy a reformokat elsiették, nem hibátlanul alkották meg őket, és nem fordítottak arra energiát a megalkotói, hogy elmagyarázzák az embereknek, hogy ez egy befektetés a jövőbe.
Habár szinte mindennel egyetértek az előző hozzászolásodban, azt azért nem gondolom, hogy az vezetett a reformellenességhez, hogy mi nem szoktunk ehhez hozzá. 10%-ban talán az, de 50%-ban a szűklátókörűség (és ez nem értékrend, vagy hagyomány), 20%-ban a populizmus, és 20%-ban a "reformerek" bénasága.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.07. 13:50:20

Kihalásra, vagy konzerválódásra. Nézd meg milyen aranyosan elvannak a királyok az alkotmányos monarchiákban...
Ha az értékrendre azt mondjuk, hogy a Kádár-rendszer öröksége, az azért elég komoly fejlôdés mondjuk a honfoglalóktól, de akár a XIX. századtól mérve is. Fejlôdik ez, csak Leibniz szavaival élve, a "természet sosem változik ugrásszerûen". Amit te szûklátókörûségnek hivsz, azt máshol hagyományôrzésnek. Bort fahordóban tárolni maradiság, vagy hagyomány?

A reformok támogatottságának elmaradása nem csupán kommunikációs hibákból fakad, hanem elsôsorban stratégiai hibákból. Nem adott összevethetô jövôképet. És nem nem kommunikálták megfelelôen, hanem szerény véleményem szerint nekik sem volt jövôképük. Absztrakttá vált a politikai diskurzus olyan dolgokról, amiknek sokkal kézzelfoghatóbbnak kell lenniük. Sôt, túlkommunikálták. Ôszintén, kit érdekel az OEP felépítése, addig míg ugyanennyibe fog kerülni, és ugyanezeket a szolgáltatásokat kapjuk?

Amit írsz, az szerintem az, amit a baloldal el akar hitetni a választók azon táborával, akiknek a szavazatára számit. Szeretné azt mutatni, hogy tulajdonképpen ez nem egy filozófiai hiba, ez nem egy elvi sekély, nem válság jelei, hanem "rossz kommunikáció".

Az a legnagyobb baj, hogy nem voltak reformok, csak reformkommunikáció. Az is populáris. Én a százalékokat úgy osztanám újra, hogy 70% bénázás 15% ellenzéki populizmus 15% fogékonyság a populizmusra.
süti beállítások módosítása